ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
אחרי שהצביע בעד החוק

השר גלנט: "הקריאות לסרבנות מסוכנות ומהוות פרס לאויבינו"

שר הביטחון גלנט נאם הערב ואמר: "הקריאות הנשמעות בימים אלו לעידוד סרבנות ולהפסקת ההתנדבות של משרתי מילואים - מאיימות על אחדות השורות, מסוכנות ומהוות פרס לאויבינו. השאירו את הפוליטיקה מחוץ לצבא. הסרבנות פוגעת בצה"ל" | גנץ מצטרף לקריאה

השר גלנט: "הקריאות לסרבנות מסוכנות ומהוות פרס לאויבינו"
השר יואב גלנט צילום: צילום מסך

שר הביטחון יואב גלנט נאם בעצרת של אוגדה 146 בסימן יובל למלחמת יום הכיפורים, וקרא למנהיגי הציבור מימין ומשמאל לגנות את הסרבנות. 

"עוצמתו של צה"ל נשענת על אחדות שורותיו, על אותם לוחמים ממפקד הטנק ועד למפקד האוגדה שהבינו את גודל השעה והתייצבו נכונים יחד לכל משימה, מאוחדים אל מול המטרה. גם בימינו, המפתח להצלחה במשימותינו טמון באחדות שורותינו למול אויבינו".

לדבריו, "הקריאות הנשמעות בימים אלו לעידוד סרבנות ולהפסקת ההתנדבות של משרתי מילואים מאיימות על אחדות השורות מסוכנות ומהוות פרס לאויבנו".

"אני קורא לאנשי הציבור מימין ומשמאל, השאירו את הפוליטיקה מחוץ לצבא. אל תיטעו - היום זו ממשלה אחת, מחר עשויה להיות ממשלה אחרת. הדבר היחיד שמשאיר אותנו מלוכדים הוא הצבא".

עוד הוסיף השר גלנט ואמר: "הסרבנות פוגעת בצה"ל. הסרבנות פוגעת במערכת הביטחון. הסרבנות פוגעת בביטחון ישראל. צה"ל הוא כלי המגן המקנה חיים למדינת ישראל. אין לנו צבא אחר להישען עליו עלינו לדאוג להשאירו מלוכד ולהותירו מחוץ לכל מחלוקת".

נזכיר כי השר גלנט הצביע בעצמו "בעד" ביטול עילת הסבירות יחד עם 63 חבריו לקואליציה. אמנם מדובר בקריאה ראשונה, אך מסקרן יהיה לגלות האם יצביע שוב בעד החוק גם בקריאה שניה ושלישית.

יו"ר 'המחנה הממלכתי', שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר בני גנץ חיזק את דברי גלנט ואמר: "אני מבקש להצטרף לקריאתו של שר הביטחון יואב גלנט, ולקרוא להשאיר את צה"ל מחוץ למחאה ומחוץ לכל מחלוקת פוליטית. לצד זאת, שר הביטחון בוודאי יודע שצה"ל הוא צבא העם, וכשהעם נקרע - גם צה"ל נקרע והביטחון נפגע".

לדברי גנץ, "אל מול אתגרי הביטחון האדירים - האחריות שלו כשר הביטחון היא לדאוג גם לאחדות העם שמרכיב את הצבא. בצה"ל לימדו את כולנו לא רק על אחדות השורות - אלא גם על אומץ לב. זה מה שחסר היום יותר מכל אצל חברי הכנסת האחראים בליכוד שמבינים שקידום החקיקה פוגע לא רק בדמוקרטיה - אלא גם בביטחון ישראל, במעמדה המדיני, בחוסנה הכלכלי ובסולידריות החברתית".

 

יואב גלנט סרבנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד