כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"הפעלת לחץ"

בקהילה החרדית טוענים: זו תגובת העירייה לפגישה עם המועמד המתחרה

בקהילה החרדית בשכונת גני איילון בלוד טוענים כי אחרי פגישת הרבנים עם המועמד המתחרה, שלחה העירייה פועלים לנסר את מעקות בית הכנסת וצו נתלה על בית כנסת נוסף | נציג דגל התורה: "אם מישהו בעירייה חושב לנצל משאבים עירוניים כדי להפחיד אותנו, הוא טועה בכתובת"

בקהילה החרדית טוענים: זו תגובת העירייה לפגישה עם המועמד המתחרה
הריסת הגדרות צילום: מצלמות אבטחה

שלשום (שני) נפגשו רבני שכונת גני איילון (אחיסמך) בלוד, הגאונים הרב יעקב לנדו והרב מרדכי סילמן, עם המועמד לראשות העיר יורם מרציאנו. לטענתם, אתמול בבוקר כבר הגיעה התגובה.

לבית הכנסת המרכזי בשכונה שבראשות הרב לנדו, הגיעו בשעות הבוקר פועלים, ולתדהמתם של עשרות אברכים ומתפללי המקום, החלו לנסר את מעקות בית הכנסת, תוך שהם מבהירים כי זו ההוראה שקיבלו. לפי המתפללים, מדובר בפועלים שנשלחו ע"י זכיין עיריית לוד. "תדברו עם ראש העיר", אמרו העובדים למתפללים המופתעים.

במקביל, כך לפי תושבים ששוחחו עם 'בחדרי חרדים', הגיעו פקחי העירייה לבית הכנסת 'אהבת תורה' שבראשות הרב מרדכי סילמן, ותלו צו במקום המצר את רגלי המתפללים ובית הכנסת.

לדברי תושבי השכונה החרדים, ההקשר נראה ברור לחלוטין. "נראה לכאורה כי ראש העיר מפעיל לחץ על עצם הרעיון לבדוק אופציות נוספות", אמר גורם בשכונה.

הצו.

נציג דגל התורה המקומי אברהם פוזן מסר בתגובה: "אם מישהו בעירייה חושב לנצל משאבים עירוניים כדי להפחיד אותנו, הוא טועה בכתובת. אנחנו נקבל את ההחלטות שלנו ללא מורא, ובמקביל נפנה לרשויות המוסמכות כדי לא לתת מצב שימנע מתושבי לוד את ההזדמנות לבחור בהנהגה הראויה ביותר".

הפגישה עם יורם מרציאנו.

מעיריית לוד נמסר בתגובה: "אנשי בית הכנסת של הרב לנדו ביצעו עבודות פרטיות מול קבלן עבודות ולאחר שהתחמקו מלשלם לו, החליט אתמול הקבלן להפסיק לרדוף אחר כספו ובשיקול דעתו החל לפרק את כל העבודות שעשה עבור מזמין העבודה. באשר לבית כנסת של הרב סילמן, החליט מי שהחליט לעקור ולהסיר גדר שמפרידה בין החניון רכבים לאזור צרכי הדת כפי שסוכם עם מינהל ההנדסה בעירייה ובשל הפרת ההסכם - ניתן צו המורה כי בוצעה עבירה על חוק התכנון והבניה במקרקעין - עד לתיקון ההפרה".

"עיריית לוד מעניקה צרכי דת לכל תושביה ואף בונה ומסדירה על חשבונה בימים אלה בעלות של מיליוני שקלים מתחמי בתי כנסת לרווחת ציבור המתפללים והקהילות בשכונת גני איילון. על השקעתו הרבה מאוד של ראש העיר עו"ד יאיר רביבו בציבור החרדי בכלל, ובגני איילון בפרט אין מילים שיוכלו לתאר. פשוט צריך להסתובב ולראות בעיניים. כל השאר או עיוורון או כפיות טובה", הוסיפו בעירייה.

לוד יורם מרציאנו התנכלות בית כנסת בחירות מוניציפליות 2023

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד