כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
נעצר באשמה מופרכת

הנשיא ביידן הבטיח "לעשות כל מה שצריך" כדי להחזיר את העיתונאי היהודי

הוריו של העיתונאי היהודי שנעצר ברוסיה אומרים כי הנשיא ביידן הבטיח לעשות כל מה שצריך כדי להחזיר את בנם הביתה. "הוא אמר לנו שהוא מבין את הכאב שלנו"

הנשיא ביידן הבטיח "לעשות כל מה שצריך" כדי להחזיר את העיתונאי היהודי
אוון גרשקוביץ צילום: באדיבות המצלם

העיתונאי אוון גרשקוביץ' היהודי שוהה כבר יותר משלושה חודשים במעצר ברוסיה באשמה מופרכת של ריגול, הוריו אומרים שהם עדיין בטוחים שארה"ב תעשה כל שביכולתה כדי להחזיר את בנם הביתה.

"הנשיא ביידן דיבר איתנו ונתן לנו הבטחה שהוא יעשה כל מה שנדרש", אמרה אלה מילמן, אמו של אוון גרשקוביץ', לתוכנית "בוקר טוב אמריקה", של ג'ורג' סטפנופולוס ברשת ABC, לצד בעלה, מיכאיל גרשקוביץ', ראיון ראשון מאז מאסרו של בנם.

מילמן אמרה כי ביידן דיבר איתם "כהורה" על בנם, כתב 'וול סטריט ג'ורנל' שחי במוסקבה בשנים האחרונות, העצור באשמת ריגול - האשמות שהוא ומערכת העיתון שלו וממשלת ארה"ב מכחישים בתוקף. "הוא אמר לנו שהוא מבין את הכאב שלנו", אמרה.

ימים ספורים לאחר מעצרו של אוון גרשקוביץ' ב-29 במרץ, מזכיר המדינה אנטוני בלינקן הכריז רשמית על הכתב "שנעצר שלא בצדק" על ידי רוסיה.

כשהוריו של אוון נפגשו עם בלינקן, הם אמרו שהוא הראה להם כרטיס הנושא את שמות כל האמריקנים שנעצרו שלא כדין ברחבי העולם. גם שמו של גרשקוביץ' היה ברשימה. "והוא הבטיח לנו שהוא לא ינוח עד שכל השמות יימחקו מהכרטיס שלו", המשיך מילמן.

"מר בלינקן עובד קשה מאוד כדי למחוק את שמו של אוון מהכרטיס הזה", הוסיפה. הוא צפוי לעד 20 שנות מאסר אם יורשע בתיק שסומן "סודי ביותר".

אוון גרשקוביץ וול סטריט ג'ורנל מלחמת אוקראינה רוסיה מעצר עיתונאי אנתוני בלינקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד