כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הסעות בלי נהג

מובילאיי הישראלית תסייע לפולקסווגן בניסוי הרכב האוטונומי

בארה"ב יחלו ניסויים ברכב הסעות אוטונומי בשיתוף עם מובילאיי הישראלית. הלקוחות יוכלו פשוט להצטרף לנסיעה תמורת תשלום שיבצעו באופן סלולארי

מובילאיי הישראלית תסייע לפולקסווגן בניסוי הרכב האוטונומי
פולקסווגן איי די באזז אוטונומי צילום: פולקסווגן איי

פולקסווגן תתחיל לבצע ניסויים ברכב אוטונומי בארצות הברית בשיתוף עם מובילאיי הישראלית – כך מדווחים אמצעי תקשורת בארצות הברית. במסגרת הניסוי ישמשו הרכבים של פולקסווגן גם לצורך שירותי הסעות שיתופיים, כלומר הלקוחות יוכלו פשוט להצטרף לנסיעה תמורת תשלום שיבצעו באופן סלולארי. הרכב הנבחר למשימה יהיה המסחרי החשמלי של פולקסווגן – ID.BUZZ, אשר יצויד בעשרה מקומות ישיבה לטובת המשימה.

הניסוי עצמו צפוי להתקיים באוסטין - טקסס. לפי הפרסומים, הרכב אשר ישתתף בניסוי יהיה רכב בדרגת אוטונומיה 4, כלומר רכב שאינו עצמאי באופן מלא מכיוון שעדיין נדרש נהג משגיח מאחורי ההגה, אבל מספיק עצמאי כדי לנסוע לבד ביום יום, כמובן תחת עינו הפקוחה של הנהג. תפקידו של זה האחרון הוא לנטר את פעולת מערכת הנהיגה האוטונומית והוא מתערב אך ורק במקרה שבו חל שיבוש בפעולתה הצפויה.

בהנחה שהניסוי של פולקסווגן יצליח בטקסס, היצרנית תרחיב את התוכנית לארבע ערים נוספות בארצות הברית ותתחיל לבצע את ההסעות בתשלום באופן מסחרי מסודר בשנת 2026.

באשר לנקודה הישראלית: הטכנולוגיה שתספק מובילאיי הירושלמית תהיה אחראית על היבטי הנהיגה העצמאית של הרכב. לפי הפרסומים, הרכב הראשון שישמש לניסוי יהיה ID.BUZZ בגרסה הקצרה, אשר ייובא במיוחד מאירופה לארצות הברית, ובשלב מאוחר יותר תצטרף אליו גם הגרסה הארוכה של הרכב המסחרי-חשמלי אשר ינסה בעתיד להיכנס לנעליים הגדולות של הטרנספורטר האייקוני של VW.

 

הסעות פולקסווגן מובילאיי רכב אוטונומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד