כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

במהלך סיור שגרתי: פקח הציל ציפורי שיר מוגנות

פקח עריית ירושלים שיצא לסיור שגרתי זיהה קולו של ציפורי שיר, הוא איתר את מיקומן ודיווח לרשות הטבע והגנים, הציפורים ניצלו והושבו אל הטבע

במהלך סיור שגרתי: פקח הציל ציפורי שיר מוגנות
ציפורי השיר שנמצאו צילום: שור ענתבי, רט''ג

בזכות ערנותו של פקח בעיריית ירושלים ניצלו ציפורי שיר מוגנות ושוחררו אל הטבע.

בעת סיור שיגרתי זיהה פקח בעיריית ירושלים קולות של ציפורי שיר ואיתר את מיקומן במשרד של קבלן באתר בניה באזור ירושלים ודיווח לרשות הטבע והגנים.

בעקבות הדיווח יצא פקח מרחב ירושלים, אליעזר גלבר, יחד עם שוטרים מיחידת האופנועים של תחנת לב הבירה לאתר בו נתפסה ציפור ירקון ו2 ציפורי חורפי.

אליעזר גלבר, פקח מרחב ירושלים ברשות הטבע והגנים: "בזכות שיתוף הפעולה עם משטרת ישראל ועיריית ירושלים החזרנו היום לטבע ציפורי שיר שהן ערכי טבע מוגנים, הקבלן נחקר ונפתח נגדו תיק.

בזכות ערנותם של אזרחים ופקחים ברשויות המקומיות והעלאת המודעות אנו מצליחים להגיע לבעלי החיים, להצילם ולהחזירם לטבע."

הירקונים והחורפים מוגנים על פי חוק "הגנת חיית הבר". החוק אוסר על ציד, סחר ואחזקה של ציפורי שיר מוגנות. רשות הטבע והגנים מאתרת לוכדי ציפורי שיר ואנשים המחזיקים אותן בבתיהם בניגוד לחוק ומביאה אותם לדין.

חורפי הוא ציפור שיר קטנה ממשפחת הפרושיים. תפוצתו נרחבת ומתפרשת מסקנדינביה ומרכז אירופה במערב ועד סין ויפן במזרח. לעיתים החורפי נודד בלהקות קטנות. חלק מהציפורים המשתייכות למין זה נודדות בחורף לכיוון ישראל.

יַרְקוֹן הוא ציפור שיר ממשפחת הפרושיים ומתת-משפחת החוחיות. הוא חי בטבע באירופה, אסיה וצפון אפריקה אך הופץ בעוד מדינות בידי האדם.

ציפורים רשות הטבע והגנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד