ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
"אין כניסה לחרדים"

מי תלה את השלט ה'אנטישמי' שמסעיר את העיר בית שמש?

סערה בעיר הגדולה: ראש העיר בית שמש עליזה בלוך מסרבת להכיר במאות משפחות חרדיות ברמה ה'. הבוקר התושבים הגיבו באופן מקורי בשלט "אין כניסה לחרדים" והרוחות בעיר סוערות. 'בחדרי חרדים' עם הסיפור המלא מהשלט שכמעט ועורר דרמה חדשה ביחסי חרדים - חילונים

מי תלה את השלט ה'אנטישמי' שמסעיר את העיר בית שמש?
השלט שתלו ברמה ה' בבית שמש צילום: באדיבות המצלם

הבוקר (חמישי) התעוררו תושבי בית שמש לסערה חדשה. הפעם היה נראה כי מדובר בסערה אנטישמית. בכניסה לרמה ה' נתלה שלט ענק "אין כניסה לחרדים".

התמונות החלו לזרום לכלי התקשורת השונים, וקול זעקה נשמע. היתכן? ששלט כזה נתלה בעיר חרדית.

אלא שמהר מאוד התבררו העובדות: מי שתלה את השלט אלו תושבי השכונה החרדים בעצמם. המטרה היא לעורר במחאה את תושבי העיר נגד ראשת העיר עליזה בלוך המסרבת לאפשר להם מוסדות חינוך בסיסיים.

לטענת התושבים ששוחחו עם 'בחדרי חרדים' בלוך מתעקשת שרמה ה' אינה שכונה המיועדת לחרדים. היא מסרבת להכיר בעובדה שכיום גרות בשכונה מאות משפחות חרדיות, והיא אינה נותנת להם גנים ומוסדות נורמליים. הילדים נודדים לשכונות אחרות או לומדים בבתים פרטיים. מי שנזקק למקווה טהרה צריך גם הוא לנדוד לשכונה אחרת, ובשבת ללכת ברגל כחמישים דקות.

כאן באתר 'בחדרי חרדים' ביקשנו תגובה מדוברות העיר בית שמש על הסיפור כבר לפני כשבועיים.

מעיריית בית שמש נמסר בתגובה: סוגיית גני הילדים בשכונת נווה שמיר מוכרת לעיריית בית שמש והנושא נמצא בטיפול. מתוך רצון למצוא פתרון לשביעות רצונם של כלל תושבי השכונה, ראש העיר נכנסה לעובי הקורה בכוונה לפתור את העניין על הצד הטוב ביותר. כל תושב בבית שמש, מכל מגזר שהוא, זכאי למלוא השירותים המגיעים לו ובעז"ה ימצא הפתרון המתאים לטובת כולם.

 

בית שמש חרדים עליזה בלוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד