כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
קול פיצוץ ואז אובדן כוח

החשמליות של קיה ויונדאי תחת חקירה באמריקה

צמד מכוניות חשמליות של יונדאי וקיה נמצאות תחת חקירה של הסוכנות האמריקאית לבטיחות בדרכים. הסיבה "קולות פיצוץ" שנשמעים לפעמים מהמערכת החשמלית, שאחריהם הרכב מאבד כוח ועשוי להגיע לעצירה מלאה

החשמליות של קיה ויונדאי תחת חקירה באמריקה
קיה EV6 - קול פיצוץ ואחריו אבדן כוח של מערכת ההנעה החשמלית צילום: קיה

צמד המכוניות החשמליות של יונדאי וקיה – היונדאי איוניק 5 והקיה 6 EV נמצאות תחת חקירה של ה NHTSA, הסוכנות האמריקאית לבטיחות בדרכים. הסיבה לחקירה היא מה שהלקוחות מתארים כ"קולות פיצוץ" שנשמעים לפעמים מהמערכת החשמלית, קולות פיצוץ שאחריהם הרכב מאבד כוח ועשוי להגיע לעצירה מלאה.

היונדאי איוניק 5 והקיה 6 EV מיוצרות על ידי שתי חברות קוריאניות שהן כביכול נפרדות זו מזו אבל בפועל הן חברות שקשורות זו לזו באופן משמעותי והן גם משתפות פעולה בפיתוח של מוצרים ולכן יתכן בהחלט שביונדאי ובקיה החשמליות יש רכיבים רבים דומים ואף זהים.

יונדאי איוניק 5 תחת חקירה בארה"ב: קרדיט יונדאי

לפי הפרסום האחרון של ה – NHTSA, הקיה החשמלית עלולה להשמיע קול פיצוץ ואחריו מופיעה בלוח המחוונים הודעת אזהרה. זמן קצר לאחר מכן כוח המנוע של הקיה פוחת, או אפילו מופסק לחלוטין. עד כה התקבלו בארצות הברית 11 תלונות בנושא זה מתוך כ-20 אלף מכוניות מדגם קיה 6 EV אשר נמכרו בארצות הברית בשנת 2022.

במקרה של היונדאי איוניק 5 התלונה התקבלה לפני כחודש ולפי עיקריה, גם כאן 30 לקוחות מתוך כ-30 אלף בעלי יונדאי איוניק 5 מודל 2022 התלוננו על רעש חזק שנשמע כמו פיצוץ – ואחריו תחושה של אובדן כוח. בשני המקרים, גם של הקיה וגם של היונדאי, היצרניות דיווחו כי הבעיה קשורה במערכת הטעינה.

נעדכן בהמשך.

יונדאי קיה פיצוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד