י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
כל הנייעס מאחורי הקלעים

לייבל'ה: חסידי גור רבו על ה'שיריים' בטרקלין

והשבוע בלייבל'ה: העורך המיתולוגי של 'שעה טובה' מכה בפרשנות בוואטספ | המשב"ק של ראש הישיבה שכמעט נסע בשבת | הפגישה של פרוש עם הראב"ד | העיתונאי של 'הארץ' שהגיע לישיבת הקיבוץ | וגם: החסידים שעטו על השיריים של הרבי מגור

לייבל'ה: חסידי גור רבו על ה'שיריים' בטרקלין
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה עקב השבוע בדאגה אחר הפגנות האנרכיסטים שפינו את הכבישים לאזרחי ישראל, אשר תקועים בפקקים מדי יום ביומו. לייבל'ה הבין שהמוחים "מפגינים על ריק", כיוון שבסופו של דבר אין להם 'ויחזור', כמו אצל מפגיני 'הפלג הירושלמי' שיודעים להפגין כמו שצריך.

ניסים גלויים התרחשו השבוע אצל זקן ראשי הישיבות הגרב"מ אזרחי, שבחסדי שמים עבר את הטיפול הרפואי לאחר שמצבו היה קשה מאוד. לייבל'ה יודע לספר כי מי שמנהל את התיק הרפואי, נאמן ביתו הקרוב הרב יעקב גרוסברד, עודכן בשבת מהאח הרפואי על המצב. הרב גרוסברד שמתגורר בבני ברק פנה לשאול את אחד מפוסקי ההלכה הגדולים המתגורר בסמוך לביתו האם לנסוע לבית החולים, והלה השיב כי כל שהדבר תלוי בו הוא יכול לנסוע. בסופו של דבר ניהל הרב גרוסברד את המבצע הרפואי מרחוק וישר בצאת השבת "טס" לבית החולים. 

חשיפת לייבל'ה: הנהלת ישיבה חשובה ומוכרת מאוד במגזר החרדי אותתה בשבועות האחרונים לראש ישיבה קטנה מוכר באזור המרכז, כי קבלת תלמידים מישיבתו לישיבתם, תחושב מחדש להבא. הרקע: תמיכתו בעסקן מקומי לשמש כנציג המפלגה במועצת העיר. לייבל'ה, שחושש מאוד בבין אדם לחברו ובפרט בשלושת השבועות, ימשיך לעקוב אחר הנעשה באם המושבות.

לייבל'ה שכבר מזמן לא ראה הבהרות בעיתונות החרדית, התפלא במהלך ימות השבוע לראות קמפיין של קופת חולים כללית, והיה בטוח שאפסס המבקר בעיתון המודיע לא יאהב זאת. ואכן כך, הבוקר התעורר לייבל'ה וראה כבר הבהרה של כללית בעיתון המודיע, שבה מתנצלת הקופה וכותבת שמדובר בשגגה שלא תתרחש יותר.

ברקע הסערות המוניציפאליות, בתום כינוס של חברי נשיאות ארגון "שובו", נצפה השר לענייני ירושלים ומסורת מאיר פרוש בכניסה למעונו של ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן, יחד עם האב"ד הגר"י סילמן שמונה מטעם דגל התורה כאחראי על הבחירות בעיר התורה והחסידות.

אחת הכותרות השבוע היתה ביטול טיסתו של הרבי מגור והטיסה במטוס פרטי לשווייץ. לייבל'ה אהב, בלשון המעטה, את השיירה של המשטרה מירושלים עד טרקלין פתאל בנתב"ג. 

לאחר שהרבי עזב את המקום, הוחזר הכסא לצד הפירות שיצאו מחדר ההמתנה של האדמו"ר. לייבל'ה עם תיעוד בלעדי של החסידים שרדפו אחרי הרבי עד נתב"ג רבים על השיריים. יש שטענו שהרבי כלל לא נגע בפירות. 

בחדר הסיגרים בטרקלין ראה לייבל'ה את השר גולדקנופף שנשאר בארץ בלי השר בבצ'יק - שטס בטיסה אחרת לקבל את הרבי. גולדקנופף פגש את שמוליק יעבץ האגדי מירושלים והשניים ישבו לשיחה מרשימה. 

אפרופו בבצ'יק, לפני יציאת האדמו"ר מגור לדאבוס, ראה לייבל'ה את השר יואב גלנט סוגר פינות עם בבצ'יק, שהתלווה למסע. 

בזמן ההצבעות בכנסת על הוועדה למינוי שופטים ודיינים, נראה במליאה יו"ר ש"ס אריה דרעי בשיחה ארוכה וממושכת עם חבר ועדת החוקה ח"כ עו"ד ארז מלול. לייבל'ה היה רוצה להיות זבוב על הקיר.

את יוני עוזרי יועצו של אריה דרעי, ראה לייבל'ה משתתף בשיעור בבית הכנסת שבמשכן הכנסת, שמסר סגן שר החקלאות ח"כ משה אבוטבול לעובדי המשכן.

מי שעוד תפס את הכותרות בסוף שבוע הוא היו"ר הבלתי מעורער של המפלגה הליטאית ח"כ משה גפני, שהגיע יחד עם בנו אליהו ונכדו ישראל זאב לבתי גדולי ישראל להתברך לקראת השמחה בשבוע הבא. 

מי שחשף את מה שגדולי ישראל כתבו לחתן הוא איש התקשורת ישראל כהן, הנמנה על הקרובים ביותר ליו"ר 'דגל התורה'. ישראל כהן צייץ: "גאווה לפגוש את הבחור החשוב ישראל זאב גפני במסגרת ביקורו בבתי גדולי ישראל לקראת בר המצווה. למה גאווה? תראו את ההסכמות שקיבל מזקני הדור על הקונטרס התורני שהוציא לאור ותבינו לבד".

את היועץ האסטרטגי ירח טוקר ראה לייבל'ה באבל כבד ברחובות בית וגן, בהלווית מורו ורבו הגאון רבי אלחנן הכהן שוימר זצ"ל, ראש ישיבת חברון גאולה שנפטר השבוע. 

לייבל'ה גילה בשבוע שעבר כי העורך המיתולוגי של 'שעה טובה', אשר צוקרמן, מכה עם פוסטים תחת השם 'פישל קדוש' שכבר רצים בשנה האחרונה ברשת. הפעם העורך המיתולוגי לא התאפק והפיץ בעצמו.

בבר המצווה שנערכה לנכד האדמו"ר מקרעטשניף שהתקיימה בקריית קרעטשניף ברחובות נצפה סמנכ"ל אל על שלומי עם שלום מתברך מהאדמו"ר. 

ומי שיצאו לנופש. הגבאי לבית בעלזא הרה"ח רבי שמעון וואלף קליין נצפה בשווייץ בשיחה עם רבי דוד עקשטיין ראש הקהל של חסידי סאטמר במונרו.

הפרשן הפוליטי מאיר ברגר נצפה בבית הכנסת במלון בעיירת 'לה פלאן', הממוקמת על הרי האלפים הצרפתיים. ברגר שלא נס לחו נצפה ממתיק סוד עם המשפיע החסידי וראש ישיבת בעלזא הרה"ג ר' יוסף צבי ברייער אודות אתגרי השעה הבוערים בשדה החינוכי בקרב הנוער הצעיר. הניחוח הפוליטי, כך נודע, היה מהם והלאה.

אפרופו לה פלאן. עמוק לתוך הלילה התרגש לייבל'ה לפגוש בצמד הזמרים מאיר גפני ויצחק חגירה, השוהים למנוחה בימי בין המצרים בהרי האלפים הצרפתיים. הזמרים היו עסוקים דוקא בשירת התורה, ונצפו בדיון מעמיק במשנה ברורה בהלכות שלשת השבועות. לייבל'ה הנרגש נזהר שלא להפריע ללימוד התורה. בתוך כך, דווח לייבל'ה על דואט מושלם לאורך כל השבת, כאשר הזמרים מענגים את היום הקדוש לאורחי המקום. 

את איש אמונם וסודם של גדולי ישראל יעקב דרדק, ראה לייבל'ה בהתייעצות ממושכת במעונו של ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי, אשר קבלו בהארת פנים מיוחדת. זאת לאחר שהביא למקום גביר ידוע מארצות הברית שביקש את ברכת ראש הישיבה במספר נושאים חשובים הקשורים לעסקיו.

העיתונאי אהרן רבינוביץ מ'הארץ' נצפה השבוע בשיחות נמרצות עם תלמידי ישיבת 'תפארת יונתן יהושע', המכונה בעולם הישיבות 'קיבוץ זביחי'. ללייבל'ה נותר רק לקוות כי בעיתון 'הארץ' תהיה כתבה על ישיבות הקיבוץ.

ומי שנפרד השבוע מרדיו 'קול חי' הוא העיתונאי המוכשר אבי רבינא. אבי, מוותיקי העיתונאים החרדים, בישר על עזיבתו: "מסיים היום 4 שנים ברדיו 'קול חי'. הן היו עמוסות ומאתגרות - הקורונה, אסון מירון, פטירת הרב קנייבסקי והרב שלום כהן ועוד מאות אירועים שזכיתי להיות חלק מהם. תודה והערכה רבה למנכ"ל האהוב אבי רוזן. ממשיכים!".

לייבל'ה עקב השבוע מקרוב אחר מסעו של האדמו"ר מויז'ניץ בלונדון. על יד משרדי Next level events בעיר פגש את ההויז בחור האגדי יוסף שמעון שכטר, עם המפיק הצעיר ומנהל חברת ההפקות הענק Next level events יוסי גליק בשיחת רעים. לייבל'ה הקשיב לתוכן השיחה, ושמע את שכטר מזמין את ידידו המפיק להפיק את שמחת נשואיו בארץ. צילום: ש.ג. לונדון.

היועץ הרפואי הרב יוסי ערבליך, יו"ר ארגון 'למענכם', נצפה מחוץ למרכז הרפואי Northwell בניו יורק יחד עם הפרופ' יוסף פרס מנהל ביה"ח 'שניידר' לשעבר, המשמש כנשיא הארגון, לשם הגיעו לבחון סוגיה רפואית סבוכה.

שר הבריאות משה ארבל מסייר בימים אלה בבתי החולים ברחבי הארץ. השבוע הגיע השר מש"ס לבית החולים 'החסידי' לניאדו בקרית צאנז בנתניה, מלווה במשלחת בית החולים בראשות המנכ"ל נדב חן ונציג כללית רפאל נמני - מנהל המגזר החרדי במחוז שרון שומרון.

בעיר רחובות נצפו השבוע שר הרווחה יעקב מרגי יחד עם בכירי ש"ס ברחובות - יו"ר ש"ס אלדד גדסי ואבנר אקווע, שדנו על ההיערכות לבחירות וסיקור הפעילות הענפה.

כתב החוץ שלנו יענקי פרבר בילה מעל שבוע בגרמניה, זאת כדי לסקר את החיים היהודיים במדינה מטעם ממשלת גרמניה. פרבר ביקר גם בפרלמנט הגרמני.

לייבל'ה צפה השבוע בערב גיבוש מיוחד שערכה קהילת 'מרכז העיר' בפתח תקווה. הקהילה ההולכת וגדלה, הפכה לאחד מעמודי התווך המרכזיים של הגרעין התורני בעיר. באירוע המיוחד שנערך במתחם מפואר באזור סגולה בפ"ת, התקבצו עשרות מחברי הקהילה על מנת לשמר ולטפח את האחווה והערבות ההדדית בקהילה ואף מחוצה לה.

את ארל'ה וינטרוב האגדי ראה לייבל'ה השבוע מחפש ספר לשלושת השבועות בספרי 'אור החיים'. 

במסגרת טיולי בין הזמנים, לייבל'ה נתן גיחה השבוע לעיר בית שמש, שם הוזמן להתרשם מדינר מיוחד להשלמת שטיבל בעלזאי, בהפקה גרנדיוזית של לייבי שצ'רנסקי. משלפני האירוע לייבל'ה מגלה את מה שבתעשייה יודעים כולם: "אצל לייבי האמנים לא עולים לבמה רעבים". לייבל'ה כמובן הצטרף למוזיקאים הסועדים והחכים מהתכניות האומנותיות שריחפו באויר לקראת הוצאתן לאור.

לאחר שסיים לייבל'ה לסעוד את ליבו ממיטב הפינוקים, הוא המשיך לחלק העיקרי. בהיכל בית המדרש, שם נחשף להפקת הענק, הרכב מיוחד של מקהלת מלכות בניצוחו של פנחס ביכלר, עם אמני הרגש עוזיאל דייטש ומשה שטעקל, כשאליהם מצטרף נער הפלא בנצי קלצקין שאף ביצע במקום הצגה מיוחדת על ההיסטוריה הבעלזאית יחד עם מרדכי צין.

במטה הדואר במודיעין ראה לייבל'ה את הכוכב החדש של שוק התקשורת החרדית משה רוטנברג, כשהוא מסור עד הסוף במעשי החסד הידועים לטובת אלו הזקוקים לדרכון בדחיפות. 

זוכרים שלייבל'ה סיפר לכם על הקמפיין של ישיבת רינת התורה? ובכן, הדינר המיוחד של הישיבה בניהולם של מוטי קריכלי ומוישי חן הגיע ליעדו עם כמעט 9 מיליון שקלים. ראש הישיבה הגאון רבי עזרא ניסן חתם את שמו על הצ'ק המיתולוגי. כך זה נראה בוידאו. 

את המפיק יונתן יחיאל תפסנו עובד במרץ על המופע הכי מדובר בקיץ הקרוב בהפקתו, בו יופיעו על במה אחת ענקי הזמר אברהם פריד & יעקב שוואקי.

בחתונת בנו של עוה"ד בנימין ארביב, מבכירי הנציגות החרדית בלשכת עוה"ד, שנערכה בשבוע האחרון בפתח תקווה, נצפו בשולחן אחד רבה של אור יהודה הגר"צ כהן, שר הדתות מיכאל מלכיאלי לצד העורך הראשי של 'בקהילה' שלמה קוק.

לפינת המזל טובים השבועית 

ברכת מזל טוב ליו"ר דגל התורה וועדת הכספים ח"כ משה גפני לרגל שמחת בר המצווה לנכדו בשבוע הבא, בן לבנו אליהו גפני. 

ברכת מזל טוב חמה ולבבית ליו"ר ועדת הבריאות סגן יו"ר הכנסת חבר הכנסת אוריאל בוסו לרגל שמחת אירוסי הבת בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לבני קובלסקי מנהל מערכת מגזין 'די וואך' האמריקאי בישראל, לרגל שמחת הולדת הבן הבכור בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב לזלמן ניימן מנהל תיקי לקוחות במשרד הפרסום פרונט לרגל שמחת הולדת הבן. השלום זכר נחגג בשבת האחרונה במחיצת מורו ורבו הרבי מויז'ניץ בקריה בבני ברק לפני צאת הרבי לאנגליה. 

ברכת מזל טוב לעסקן הצעיר שרגי סנדרוביץ, האיש שמשכנע את כולם לעשות ביטוחים, לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב לאברמי גולדשטיין מנהל מקהלת 'מלכות' לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה. 

לייבל'ה לייבלה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד