כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"נחושים לקדם ההחלטה"

הממשלה תקצה עשרות מיליונים למלחמה בהרס העתיקות

ביום ראשון הקרוב תאשר הממשלה תוכנית למאבק בהרס העתיקות ביו"ש, על סך 120 מיליון שקלים. סמוטריץ': "מלחמת חורמה בעברייני העתיקות"

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: אמיל אלג'ם, רשות העתיקות

בשבוע הבא תאשר הממשלה תוכנית למלחמה בהרס העתיקות ואתרי המורשת ביהודה ושומרון, כך לפי הפרסום ב"ישראל היום". בהתאם לתוכנית יושקעו כ-120 מיליון שקלים יושקעו במיגון אתרים בעלי פוטנציאל להרס בידי הפלסטינים, ויאסף מודיעין שעשוי להוביל למניעת הרס עתיקות.

לקראת אישור התכונית נחשפו באתר המורשת הנתונים מאחורי הרס העתיקות. ברחבי יו"ש ישנם 3,064 אתרי מורשת יהודיים. שליש מהאתרים, 1,150, נפגעו על ידי הפלסטינים.

‏מאחורי התוכנית, שתובא לאישור הממשלה, עומדים שר המורשת עמיחי אליהו, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ושר התיירות חיים כץ. בתוכנית שותפים משרדי ממשלה רבים.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ ציין כי "שוד העתיקות המתנהל יום יום ביו"ש, במטרה למחוק את ההיסטוריה היהודית, לא יצלח. אנחנו נחושים לקדם את ההחלטה החשובה הזו שמלווה בתקציב גדול מאד מתוך מטרה להילחם מלחמת חורמה בעברייני העתיקות ולשמר את חבלי המולדת הנצחיים שלנו. כמי שעוסק בתחום שנים רבות, אני שמח על הזכות לקדם כעת את ההחלטה הזו דרך משרד המורשת".

יהודה ושומרון בצלאל סמוטריץ פלסטינים עתיקות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד