א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
לא שגרתי

"עמידתך האיתנה למען חופש ההפגנה": ה'תשורה' של הפלג הירושלמי ליועצת המשפטית לממשלה

אל מעונה של היועמ"שית הגיע היום מכתב מפתיע ולצידו עוגה | השולחים: אנשי 'הפלג הירושלמי' | "לאור התגייסותך המופלאה למען חופש ההפגנה, מוגשת לך בזאת תשורה מאת ארגוננו"| ל"עוגת הסבירות" הוצמדה תמונה של שוטר משתמש בזרנוק לעבר מפגין חרדי | הסיפור המלא

"עמידתך האיתנה למען חופש ההפגנה": ה'תשורה' של הפלג הירושלמי ליועצת המשפטית לממשלה
עוגת הסבירות צילום: באדיבות המצלם

גורמים ב'פלג הירושלמי' שיגרו הבוקר (חמישי) מכתב ליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, בו הם הודו לה על "עמידתה לצד המפגינים". למכתב צורפה עוגה שכונתה "עוגת הסבירות", ועליה תמונה של שוטר משתמש בזרנוק לעבר מפגין חרדי במהלך מחאה בירושלים.

ב'פלג הירושלמי' החליטו 'להטריל' את היועצת המשפטית, על רקע תמיכתה, לכאורה, במחאות נגד הרפורמה המשפטית. "אין מחאה אפקטיבית בלי הפרעה לסדר הציבורי", אמרה מיארה במהלך ישיבת הממשלה שעסקה בנושא בשבוע שעבר.

בתשובתה לממשלה, כתבה היועצת המשפטית ביחס לחסימת נתב"ג: "נקודת המוצא היא שנתב"ג הוא מרחב ציבורי - במקומות שבהם יש גישה לכל אחד מהציבור, ועל כן לכל אדם הזכות לחופש הביטוי וההפגנה גם במרחב זה. בצד האמור יש לקחת בחשבון את הייחודיות של נתב"ג. הזכות להפגין תוגבל רק כאשר יש הסתברות קרובה לוודאי לפגיעה קשה ורצינית בסדר הציבורי".

במכתב, שנשלח ע"י 'האגודה להגנת זכויות הציבור החרדי', תחת הכותרת "עמידתך האיתנה למען חופש ההפגנה וריסון המשטרה", נכתב ליועצת המשפטית כך: "לאור התגייסותך המופלאה למען חופש ההפגנה, מוגשת לך בזאת תשורה מאת ארגוננו. כארגון המסייע לנפגעי אלימות המשטרה והתעמרות הפרקליטות כלפי מפגינים נגד ביטול הסדר תורתו אומנותו, אנו מברכים בזאת את פועלך למען אותם מפגינים".

"מפגינים אלו, שכל חטאם היה חסימת ציר תנועה בלבד - ללא אלימות כלל - נתקלו אף על פי כן כדבר שבשגרה באלימות ברוטלית מצד המשטרה, שאף גרמה לפצועים רבים. אלימות המשטרה כללה בין היתר התזות מים כחולים ובואש ע"י מכתזי"ת בעוצמה רבה ובכינון ישיר, ריסוס המפגינים בבואש בהתזה אישית - אף על ילדים, שימוש במכשירי צעקה, רמיסת מפגינים ע"י סוסים, שימוש במכשירי טייזר, גז מדמיע, רימוני הלם, מכות פראיות באלות, הטחת מפגינים, חניקה, איומים בנשק חם ואלפי עצורים", הוסיפו בארגון במכתב ששוגר ליועצת המשפטית לממשלה.

עוד נכתב: "התעמרות הפרקליטות כללה בין היתר, הגשת מאות כתבי אישום ובקשות למעצר תום, הזמנת המארגנים לחדרי חקירה, אישור לעיכוב אוטובוסים בדרכם להפגנות וכמובן סגירת התיקים שנפתחו במח"ש. אי לכך שמחנו לשמוע, שלאחר דיון ארוך ומעמיק בסוגיה זו הגעת למסקנה כי הצדק היה עם המוחים - שנהגו כחוק, בסבירות ובעדינות".

"אנו תקווה כי יתוקן העוול החמור שנעשה להם, עוול מערכתי, פרקליטותי, משטרתי ותקשורתי. הננו מודים לך על הבעת עמדתך הנחרצת המתכתבת עם עמדת האגודה להגנת זכויות הציבור החרדי", חתמו בארגון את המכתב.

 

 

 

הפלג הירושלמי היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה עוגה עילת הסבירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד