י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
"בלי מחסומי בירוקרטיה"

נתניהו כינס את ועדת השרים למאבק ביוקר המחיה

ראש הממשלה כינס את ועדת השרים למאבק ביוקר המחיה | נתניהו: "אנחנו נפגשים משבוע לשבוע בוועדת השרים למאבק ביוקר המחיה"

 נתניהו כינס את ועדת השרים למאבק ביוקר המחיה
נתניהו בפתח ועדת השרים לענייני יוקר המחיה צילום: מתוך הסרטון

ועדת השרים למאבק ביוקר המחיה, בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, התכנסה היום (חמישי) במשרד רה"מ בירושלים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתום הישיבה: "אנחנו נפגשים משבוע לשבוע בוועדת השרים למאבק ביוקר המחיה. תוך שבוע יגיש שר הכלכלה תזכיר חוק, לחקיקה שתתחיל מיד, לאפשר ייבוא של הרבה מאוד מוצרי צריכה מאירופה בלי שום מחסומי בירוקרטיה בישראל - מה שטוב לאירופה, טוב לישראל. בשבוע הבא יביא גם מנכ"ל משרד הבריאות נוהל דומה לייבוא מוצרי מזון ותמרוקים על פי אותו עיקרון - מה שטוב לאירופה, טוב לישראל.

בנוסף, אנחנו שמענו סקירה ממצה מנגיד בנק ישראל על שורה של צעדים, שננקטים כדי להגדיל את התחרות והשקיפות בתחום הבנקאות והאשראי לאזרחי ישראל. אלה דברים מבורכים. הוא שמע גם השרים את הבקשה לזרז את המהלכים הללו, כדי להגדיל באמת את התחרות באופן מקסימלי בתחום שחשוב מאוד לכל משקי הבית בישראל".

בפתח הוועדה הציג שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת חקיקה לשינוי שיטת הייבוא בישראל לשיטה האירופאית בתחום התקינה, באופן שיסיר חלק ניכר מהתהליכים הנדרשים בייבוא מוצרים שבאחריות משרד הכלכלה.

כמו כן, סוכם כי בדיון הבא של ועדת השרים יציג מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב את הצעדים שנוקט משרד הבריאות להתאמת שיטת הייבוא של מוצרים שבאחריותו לסטנדרט האירופאי.

בהמשך, נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון הציג בדיון נתונים על מצב האשראי והתחרות בתחום הבנקאות במשק, וכן את המהלך המשותף יחד עם משרדי המשפטים והאוצר לקידום 'חוק האיגוח'.

בנוסף, ציין הנגיד סידרה של מהלכים שננקטו בשנים האחרונות לקידום הגברת התחרות במערכת הבנקאית, כגון: בנקאות פתוחה, מעבר בנק בקליק, רפורמת המשכנתאות, שקיפות והשוואת פיקדונות ועוד. הנגיד פירט את המהלך להקמת מאגר נתוני אשראי לעסקים קטנים ובינוניים - רה"מ והשרים ציינו כי מדובר במהלך חשוב שיכול להוריד משמעותית את מחיר האשראי לעסקים רבים, ויש לפעול להקמת המאגר בהקדם האפשרי.

 

בנימין נתניהו יוקר המחיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד