כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
סוער בבית שמש

גבאי הקהילות ומנהלי המוסדות במכתב תמיכה ביו"ר הסיעה: "ימשיך להוביל עוד שנים רבות"

על רקע השמועות על כוונת 'דגל התורה' הארצית להצניח מועמדים מטעמה לראשות העיר בית שמש, תוך השמצה של היו"ר המכהן, עשרות גבאי קהילות ומנהלי מוסדות בעיר חתמו על מכתב חיזוק ותמיכה ביו"ר הסיעה ישראל סילברסטיין: "פועל במסירות נפש" | כל הפרטים על הסערה בעיר

גבאי הקהילות ומנהלי המוסדות במכתב תמיכה ביו"ר הסיעה: "ימשיך להוביל עוד שנים רבות"
סילברסטיין לצד הגר"מ גולדשטיין צילום: באדיבות המצלם

לא שקט ב'דגל התורה': עשרות גבאי קהילות המשויכים ל'דגל התורה' בבית שמש, חתמו על מכתב תמיכה ביו"ר הסיעה המקומית ישראל סילברסטיין ובו הם מספרים על אהדתם ליו"ר הסיעה המקומית בהיותו, לדבריהם, "פועל במסירות נפש למען הקהילות בעיר".

במכתבם, שלא מתייחס כלל לסוגיית ראשות העיר, מתמקדים ראשי הקהילות והמנהלים בפעילותו של יו"ר 'דגל' בעיר, לטענתם, מבלי להתייחס לרעשי הרקע הפוליטים. "ברצוננו בימים אלו להביע את הערכתינו לנציגכם - נציג העיר דידן הרב ישראל סילברסטיין שפועל למען עירינו בית שמש במסירות רבה", נכתב.

הגבאים הדגישו במכתב ששוגר ליו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני, את פעילותו של סילברסטיין "מתוך דאגה לכלל ולפרט ולמען הקהילות והמוסדות". ראשי הקהילות בבית שמש מציינים גם את התוצאות: "ברוך השם רואים את התוצאות וסייעתא דשמיא שלו בכל התחומים".

גבאי הקהילות הוסיפו במכתבם: "אנו מכירים לו ולכם טובה על כך ששמתם אותו בתפקיד ומברכים אותו שימשיך להוביל את הציבור בעירנו בית שמש ולקדש שם שמים ברבים עוד שנים רבות". הם סיימו: "יישר כוח לכם על כל הפעילות למען הקהילות והמוסדות".

המכתב מגיע לאור הזעם בציבור הליטאי בבית שמש על גורמים שונים, המנסים לדבריהם להכפיש את יו"ר הסיעה המקומית באוזני רבנים ופוליטיקאים, מה שעורר סערה עצומה בעיר. תושבים רבים מקרב הציבור הליטאי זעמו על פניית אותם גורמים לגדולי ישראל, אשר ניסו להשמיץ את היו"ר המקומי, לצד ניסיונות שונים ללכלכו באוזני רבנים בבית שמש עצמה.

גבאי הקהילות מדגישים כי הם אינם מנסים להורות חלילה לרבנים כיצד לנהוג בבחירות הקרובות, אלא אך ורק להביע תמיכה מכובדת ביו"ר הסיעה סילברסטיין וחיזוקו, תוך הדיפת ההכפשות וההשמצות כנגדו. "אין זה סוד כי לסילברסטיין ישנם אויבים מבית המקנאים בהצלחתו, אולם בעת האחרונה הם חוצים קווים אדומים אשר לא היה כדבר הזה בדגל התורה", אומרים התושבים.

מכתב הגבאים משמש, מנגד, גם ככוח חיזוק לדרישתו החד-משמעית של אחד מרבניה הבולטים של בית שמש מטעם דגל התורה, הגאון רבי מרדכי גולדשטיין, ששיגר לפני שבועיים מכתב תקיף ליו"ר דגל התורה משה גפני ובו הוא דורש כי המפלגה תציב את היו"ר המקומי ישראל סילברסטיין כמועמד מטעם המפלגה לראשות העיר.

לגר"מ גולדשטיין יש תמיכה בעניין מכמה רבנים נוספים, אולם יש מרבני העיר המבכרים דווקא מועמד 'מוצנח' לראשות העיר בשל חששם מניצחון נוסף של ראש העיר המכהנת עליזה בלוך.

מנגד, תומכיו של סילברסטיין טוענים כי דווקא מועמד מוצנח עשוי להביא לנצחונה של בלוך, מאחר ובקרב תושבי העיר קיימת התנגדות חריפה ל'הצנחה' מבחוץ. לדבריהם, הם רואים בכך את סמל העסקנות הישנה. "דווקא סילברסטיין, דובר האנגלית, יכול לנצח את הבחירות בעיקר בשל הקונצנזוס לגביו גם בקרב הקהילות המודרניות והאמריקאיות", אומר גורם בעיר.

לבינתיים, ישנם כמה מועמדים מבחוץ הטוענים לכתר. הבולט שבהם הוא שמואל גרינברג שכיהן בעבר במועצת העיר בית שמש אולם הוא נושא במשרה בעיר ירושלים. גורמים פוליטיים אמרו ל'בחדרי חרדים' כי גרינברג החל לשקול לאחרונה נסיגה מכוונתו לרוץ בבית שמש.

מועמד נוסף ששמו הועלה כאופציה מבחינת דגל התורה, הוא מנכ"ל עיריית בני ברק שמואל ליטוב. גורמים במפלגה הליטאית טוענים כי כי גם מועמדותו מוטלת בספק. "בעיקר בשל חוסר ניסיונו הפוליטי", הם מסבירים. לדבריהם, ליטוב לא כיהן כחבר מועצה בעיריית בני ברק ותפקידו הוא ניהולי בלבד.

בחירות מוניצפליות בית שמש דגל התורה ישראל סילברסטיין בחירות מוניציפליות 2023

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד