כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

שר החוץ גינה בוותיקן אלימות נגד נוצרים

שר החוץ אלי כהן נפגש היום עם שר החוץ של הוותיקן. השניים שוחחו על הפעילות בין שתי המדינות בדגש על החשיבות לשלומם של המאמינים הנוצרים בארץ. זהו ביקור ראשון של שר חוץ בוותיקן מזה 12 שנה

שר החוץ גינה בוותיקן אלימות נגד נוצרים
שר החוץ אלי כהן ושר החוץ של איטליה אנטוניו טייאני צילום: Mose - Cleverage

שר החוץ אלי כהן נפגש היום (ה') עם שר החוץ של הוותיקן הארכיבישוף פול גלאגר. השניים שוחחו על הפעילות בין שתי המדינות בדגש על החשיבות לשלומם של המאמינים הנוצרים בארץ.

השניים שוחחו על החשיבות הרבה במלחמה בשינויי האקלים ובאפשרות לשיתוף פעולה ב"דיפלומטיית אקלים" על בסיס הערכים המשותפים בנושא בין ישראל לוותיקן. זהו ביקור ראשון של שר חוץ בוותיקן מזה 12 שנה.

ישראל מחויבת לשלומם של הנוצרים בישראל ולשמירה על חופש הדת והפולחן. שר החוץ אלי כהן נפגש עם עמיתו, שר החוץ של הוותיקן, וגינה בתוקף כל אלימות נגד נוצרים והדגיש כי בישראל ישנו חופש פולחן לכל הדתות. שר החוץ הודה לוותיקן על פעילותו החשובה במלחמה באנטישמיות וסיועו בקידום נושא השבויים והנעדרים הישראלים.

שר החוץ אלי כהן אמר לאחר הפגישה: "אנחנו מחויבים לשמור על בטחונם וכבודם וכך נמשיך ונעשה ונפגין אפס סובלנות כלפי מקרי אלימות על רקע שנאה. הודיתי לשר החוץ על מחויבותם למלחמה באנטישמיות והזמנתי את הוותיקן לאמץ את הגדרת האנטישמיות הבינלאומית על פי IHRA".

שר החוץ גם נפגש היום עם סגן ראש הממשלה ושר החוץ של איטליה אנטוניו טייאני. השניים דנו בהמשך חיזוק היחסים בין המדינות, לאור ההתקדמות הרבה בתקופה האחרונה והגברת שיתופי הפעולה בתחומי הכלכלה, חדשנות והאנרגיה.

בפגישה דנו השרים במפגש הבינממשלתי (G2G) כהזדמנות משותפת לשידרוג היחסים בין המדינות ולקדם שיתופי פעולה והעמקת היחסים הבילטראליים. המפגש הצפוי להתקיים באוקטובר בירושלים יהיה המפגש הבינממשלתי הראשון המתקיים בישראל מאז כינון הממשלה הנוכחית.

שר החוץ אלי כהן אמר לאחר הפגישה: "איטליה היא מידידותיה הגדולות של ישראל באירופה. היחסים בין המדינות מגיעים לשיאים חדשים מדי יום.
הודתי לידידי שר החוץ טייאני על תמיכת איטליה בזירה הבינ״ל והאירופאיות. שוחחרתי עם שר החוץ טייאני על אתגרי הביטחון האזוריים במזרח התיכון, ובאירופה, ועל האפשרות שאיטליה תקח חלק בהרחבת מעגל השלום בעיקר מול מדינות צפון אפריקה. נמשיך לקדם עם איטליה את שיתופי הפעולה בתחומי הביטחון האזורי, בעיקר מול משטר הטרור האיראני המאיים על היציבות האזורית, כמו גם בקידום שיתופי פעולה בתחומי הכלכלה והאנרגיה".

אלימות נוצרים איטליה וותיקן שר החוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד