כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
מה יש לו נגד ישראל?

מאמר מערכת: נשיא ארה"ב מתייחס לממשלה גרוע יותר מאשר לאיראן

במאמר מערכת של ה'וול סטריט ג'ורנל', כותבים העורכים כי היחס שמקבל נתניהו מביידן גרוע יותר מהיחס שמקבלים האייתולות באיראן | עוד נאמר במאמר כי "ישראלים צריכים להתווכח בנושא הרפורמה המשפטית בלי הפרשנות של ביידן" | בנוסף, יש בקורת  על הסכמי אברהם התקועים

מאמר מערכת: נשיא ארה"ב מתייחס לממשלה גרוע יותר מאשר לאיראן
נתניהו וביידן צילום: חיים צח, לע"מ

"מדוע הנשיא ביידן יוצא מגדרו כדי לסנן, לבקר את ממשלת ישראל?" תוהים עורכי העיתון ה'וול סטריט ג'ורנל'. במאמר מערכת, הם תוקפים את הנשיא ביידן כי "לפחות מבחינה רטורית, הנשיא והממשל שלו מתייחסים לראש הממשלה בנימין נתניהו ולקואליציית השלטון שלו גרוע יותר מאשר מול המולות השולטים באיראן".

עוד נכתב: "ביידן סירב שוב השבוע באופן פומבי להזמין את נתניהו לבית הלבן, והזכיר את שותפיו הקואליציוניים הנבחרים של ראש הממשלה. טום נידס השגריר העוזב של ביידן בישראל, אומר כי ארה"ב חייבת לדבר כדי למנוע מישראל "לרדת מהפסים". כל דבר עושה כותרות בישראל".

העיתון תהה "האם הרפורמות של ישראל ירסנו את סמכויותיו החריגות של בית המשפט העליון שלה, בהיעדר חוקה, או יטו את האיזון רחוק מדי לעבר עליונות פרלמנטרית בסגנון בריטי?".

עוד נאמר כי: "ישראלים צריכים להתווכח בנושא בלי הפרשנות של ביידן".

מאמר המערכת בעיתון מאשים כי: "בזמן ביידן מערער את ממשלת נתניהו, חמאס ונציגי איראן אחרים צוברים כוח בגדה המערבית, ומפעילים חזית נוספת נגד ישראל. גל הטרור החדש נגד אזרחים יהודים יעצור את המטרה הפלסטינית אך יקדם את זו של איראן".

לסיום נאמר, כי "הכי מאכזב היה הכישלון באי התקדמות עם הסכמי אברהם בתיווך טראמפ. העוינות הגלויה של ביידן דחפה את הסעודים לחתום הסכם בתיווך סיני עם איראן" במקום נורמליזציה עם ישראל. "בעוד טהראן מסלימה את 'מלחמות הפרוקסי' שלה ומצמצמת את דרישות הגרעין האמריקאיות, ביידן מבצע תקיפות דיפלומטיות נגד ערב הסעודית וישראל".

וול סטריט ג'ורנל נשיא ארה''ב ראש הממשלה נתניהו איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד