י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לא רוצות להרגיז את רוסיה

מדינות לטיניות חסמו את הגעת זלנסקי לפגישה

מדינות רבות באמריקה הלטינית נהנות מיחסים פוליטיים וכלכליים טובים עם רוסיה ורוצות לא להרגיז את הקרמלין. מספר מדינות חסמו את הגעת זלנסקי נחסם מלהשתתף בפסגת האיחוד האירופי

מדינות לטיניות חסמו את הגעת זלנסקי לפגישה
נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי צילום: דוברות בית הנשיא

נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי הופתע לגלות שמדינות לטיניות חסמו את השתתפותו בפסגה הקרובה של האיחוד האירופי עם מנהיגיהן. ראשי המדינות והממשלות של 33 מדינות של אמריקה הלטינית והקריביים אמורים להגיע לבריסל לפסגה עם עמיתיהם באיחוד האירופי ב-17-18 ביולי.

ראש ממשלת ספרד הגיש הזמנה לנשיא זלנסקי להשתתף בפסגה. הוא רצה שהאירוע יהיה הזדמנות מצוינת עבור האזור להבין את הגרסה של אוקראינה למלחמה ולקייב ליצור קשרים כלכליים הדוקים יותר עם מדינות אמריקה הלטינית.

עם זאת, כמה מנהיגים באמריקה הלטינית התנגדו נחרצות לנוכחותו של זלנסקי בפסגה, ואילצו את הנשיא האוקראיני לפרוש. הנשיא זלנסקי הודה לראש ממשלת ספרד על הזמנתו ואמר: "הוא הזמין אותי, אבל כמה מנהיגים באמריקה הלטינית חסמו את ההזמנה הזו".

הוא הביע נכונות לבקר באמריקה הלטינית ובספרד בעתיד הקרוב. גורמים רשמיים ספרדים ניסו להמעיט באירוע, והתעקשו שהפוקוס של הפסגה תמיד היה על יחסי האיחוד האירופי ואמריקה הלטינית. הם אמרו: "הפסגה הזו עוסקת בעיקר ביחסים בין האיחוד האירופי לאמריקה הלטינית. זה לא נערך כבר שמונה שנים, והמוקד צריך להיות יחסי האיחוד האירופי-אמריקה הלטינית".

אך ה'דיילי אקספרס' הבריטי מדווח, כי מדינות רבות באמריקה הלטינית נהנות מיחסים פוליטיים וכלכליים טובים עם רוסיה ולא רוצות להרגיז את הקרמלין.

ברזיל במיוחד סחרה בשנה שעברה בסכום שיא של 9.8 מיליארד דולר בסחר דו-צדדי. מדינות נוספות המקיימות יחסים טובים עם הרוסים כוללות את מקסיקו, קולומביה וארגנטינה, כמו גם ניקרגואה, קובה וונצואלה.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי אירופה ספרד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד