כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הפרת ההסכם הקואליציוני

השר מהליכוד: "לא תהיה פסקת התגברות ברוב של 61"

שר החינוך יואב קיש הבהיר כי "פסקת התגברות עם 61 לא תהיה למרות שהשותפים שלנו רצו". עוד הוסיף: "גם שינוי הרכב בוועדה לבחירת שופטים לא יהיה, ירד מסדר היום"

שר החינוך יואב קיש
שר החינוך יואב קיש צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך יואב קיש אמר הבוקר (ראשון) כי הקואליציה החליטה לקדם רק דברים שבקונצנזוס וויתרה על פסקת התגברות ב-61 ועל רוב קואליציוני בוועדה לבחירת שופטים. 

בריאיון לגל"צ אמר: "לקחנו החלטה אחראית לקדם רק דברים שבקונצנזוס, עשינו ויתורים גדולים - לא יהיה רוב קואליציוני בוועדה לבחירת שופטים, לא תהיה פסקת התגברות ברוב של 61".

קיש הוסיף: "אנחנו עוסקים בחקיקה מאוד פשוטה וברור לכולם שזה לא הנושא, באנו עם רפורמה משמעותית ואחרי פיטורי גלנט הרפורמה הזו נעצרה. הקואליציה אמרה שהיא לא ממשיכה איתה".

"הלכנו לשיחות בבית הנשיא עד שהאופוזיציה פוצצה אותן, אז החלטנו ללכת רק על דברים שיש בהם קונצנזוס רחב, ואומר לך כמי שהיה בשיחות הפערים היו קטנים, זה לא האירוע של חוק הסבירות. זה חוק לצמצום לא ביטול ובכל מקרה אין שום חשש לדמוקרטיה הישראלית".

קיש הבהיר: "פסקת התגברות עם 61 לא תהיה למרות שהשותפים שלנו רצו. גם שינוי הרכב בוועדה לבחירת שופטים לא יהיה, ירד מסדר היום". כך בניגוד להסכם הקואליציוני שנחתם עם המפלגות החרדיות בו ישנו התחייבות לחוקק פסקת התגברות.

יואב קיש הרפורמה המשפטית פסקת התגברות ועדה לבחירת שופטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד