כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
בהוראת ראש התנועה

פעיל 'הליכוד' התנצל, אך סולק מהמפלגה

ברקע המשך הגינויים מצד בכירי הליכוד, חבר מרכז המפלגה איציק זרקא מפרסם התנצלות וטוען שדבריו הוצאו מהקשרם וכי סבו הינו ניצול שואה בעצמו | "את זרקא יש להוקיע ולהוציא משורות תנועת הליכוד". קרא הבוקר השר אופיר אקוניס והמלצתו אומצה בלשכת ראש הממשלה שקרא להדיח את זרקא מ'הליכוד'

פעיל 'הליכוד' התנצל, אך סולק מהמפלגה
איציק זרקא צילום: מתוך הפייסבוק שלו

פעיל 'הליכוד' איציק זרקא ממשיך לספוג גינויים מצד בכירי צמרת הליכוד בה הוא חבר מרכז לאחר שהתבטא "גאה ב-6 מיליון שנשרפו" ואיחל לששה מיליון נוספים שיישרפו. הבוקר הוא מתנצל וכותב: "אני מתנצל בשם כל העם היהודי בארץ ובתפוצות, אני הותקפתי על ידי 80 עד 100 איש באלימות קשה כתוצאה מכך יצאו לי מילים מהפה שהן לא נכונות והדברים יצאו מהקשרם כמו כן הסבא שלי ניצול שואה ואנחנו יודעים מה עברו יהודי מדינות אירופה בשואה אני מתנצל מעומק נשמתי, סליחה אם פגעתי במישהו, מחילה".

אולם ההתנצלות לא מספקת ונוכח האמירה החמורה, ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה למנכ"ל 'הליכוד' צורי סיסו לסלק משורות התנועה את איציק זרקא: "לא נקבל התנהגות מבישה כזאת בתנועת הליכוד". נמסר.

מוקדם יותר היום עדכן מזכ"ל מפלגת 'העבודה' ערן חרמוני: "הגשתי תלונה למשטרה כנגד איציק זרקא. חוק איסור הכחשת שואה קובע מפורשות: "המפרסם בכתב או בעל פה, דברים של שבח, אהדה, או הזדהות למעשים שנעשו בתקופת השלטון הנאצי ושהם פשעים כלפי העם היהודי או כלפי האנושות - דינו מאסר 5 שנים."

זרקא עם יו"ר 'הליכוד' בנימין נתניהו. (מתוך פייסבוק)

עוד כתב: "יש לנו חובה היסטורית ומוסרית כלפי 6 מיליון היהודים שהושמדו בשואה ובני משפחותיהם וכן לשורדי השואה, כי לא נאפשר במדינת היהודים לאף אדם להביע תמיכה ואהדה בזויה לפשעים הנתעבים שהנאצים ועוזריהם ימח שמם ביצעו. הדברים המזעזעים של חבר מרכז הליכוד איציק זרקא, אסור להם כי יעברו ללא טיפול. החוק בנושא ברור ואני מצפה מהיועצת המשפטית לממשלה ומשטרת ישראל לפעול בהתאם למיצוי הדין". כך חרמוני.

עוד בנושא:

פעיל הליכוד למפגינים: "גאה על 6 מיליון שנשרפו" | במפלגה מתנערים

בכירי 'הליכוד' גינו בזה אחר זה

בינתיים שלושה משרי הליכוד גינו את הדברים - הראשון שגינה מבין בכירי 'הליכוד' הוא סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין שכתב הלילה: "אני מגנה בכל לשון את ההתנהגות וההתבטאויות המזעזעות של איציק זרקא הערב. אין מקום להתנהגות ולהתבטאויות כאלה בשום מקום ובשום מצב".

עוד הוסיף השר לוין וכתב: "בניגוד לדרך שבה פועלים ראשי האופוזיציה, שמגבים אלימות, סרבנות והסתה משמאל, אני לא אעבור לסדר היום על התבטאויות אלימות ופוגעניות, אפילו אם הן באות מאיש ימין".

שר הביטחון יואב גלנט מ'הליכוד' הגיב וכתב: "דוחה בשאט נפש את אמירתו הבזויה של איציק זרקא. במיוחד בימים אלו, על כולנו, מימין ומשמאל, לשמור על שיח מכבד וראוי ולזכור כי למילים יש משמעות. טוב עשה שהתנצל".

שרת התחבורה מירי רגב מ'הליכוד' פרסמה הודעת גינוי וכתבה: "אני מגנה בתוקף את הדברים הקשים והמזעזעים שאמר איציק זרקא. השואה היא מחוץ לתחום וקו אדום ואין מקום להתבטאויות כאלה. כפי שאני מגנה את הצד השמאלי של המפה במקרי הסתה ואלימות מילולית, כך אני נוהגת גם במקרה של אמירה כזו מהימין. לא נשלים עם שיח כזה. עם אחד אנחנו ואין לנו ארץ אחרת".

"אמירה מזעזעת ונוראית של איציק זרקא", גינה שר התרבות מיקי זוהר. "בשום אופן אין מקום להתבטאויות מהסוג הזה ולא משנה הסיבה. זו לא דרכנו - דרך הליכוד. כולנו חייבים להוריד את הלהבות האחד כלפי השני. אשכנזים, מזרחים, יהודים. אחים אנחנו".

גם שר המדע אופיר אקוניס הגיב במתקפה חריפה: "כאיש ליכוד כל חייו, אני מתבייש ומגנה את דברי הבלע והזדון של זרקא. מזועזע ומתבייש מדברי הבלע הזדוניים של זרקא. כיהודי, כישראלי וכנצר לניצולי שואה אני אומר תמיד שלעולם לא להכניס את השואה ומלחמת העולם השנייה לשיח פוליטי כלשהוא. את זרקא יש להוקיע ולהוציא משורות תנועת הליכוד".

מפלגת 'הליכוד' הרשמית גינתה גם היא ומסרה: "תנועת הליכוד מגנה בתוקף את דבריו של איציק זרקא ומתנערת מהם לחלוטין. לא נקבל ולא נכיל אמירות מזעזעות מהסוג הזה. אנו קוראים לעצירת השיח המסית והאלים מכל הצדדים, זה הזמן להתאחד מול אויבנו והאתגרים הרבים שניצבים לפנינו".

יצוין כי בדף הפייסבוק של איציק זרקא הוא נראה מחובק ומצולם עם כל בכירי הליכוד בכנסים ובטקסים של המפלגה.

איציק זרקא הליכוד השואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד