י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
החלטה פוליטית

יימנעו את הייבוא? יצרני החלב בעתירה לבג"צ נגד שר האוצר

לאחר ששר האוצר החליט על פטור ממכס בתחום החלב הניגר במטרה לאפשר ייבוא, יצרני החלב החליטו להגיש עתירה לבג"צ במטרה למנוע את ייבוא החלב

יימנעו את הייבוא? יצרני החלב בעתירה לבג"צ נגד שר האוצר
קרטון חלב, תנובה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יצרני החלב ומועצת החלב החליטו להגיש עתירה לבג"צ במטרה למנוע את ייבוא החלב, זאת לאחר ששר האוצר החליט על פטור ממכס בתחום החלב הניגר.

לטענת יצרני החלב ומועצת החלב, שר האוצר לא קיבל החלטה מקצועית, אלא פוליטית. עוד הם סבורים כי הם יכולים להוכיח שבכוחם להתגבר על מחסור החלב במדינה.

כזכור, ביום רביעי שעבר, שר האוצר חתם על צו, המבטל בהוראת שעה את המכס בייבוא חלב ניגר. זאת לאור המחסור הקיים בחלב ברשתות. את הצעד עשה השר מבלי להתייעץ עם משרד החקלאות.

בסוף השבוע שעבר, משרד החקלאות יצא בהודעה בה נכתב כי בשל העובדה ששוק החלב הוא שוק מתוכנן, כניסת חלב מחו״ל לישראל תפר את האיזון ועלולה ליצור מצב של עליית מחירים ולא ירידת מחירים.

בהודעה מפרטים כי "בישראל קיימים עודפי חלב גולמי ועודף כושר ייצור. מה שחסר זו הוודאות לכלל העוסקים בענף בכדי להמשיך ולייצר חלב מפוקח ומוצריו. בישראל כושר הייצור גדול מהביקוש בכ-20%, ולכן אין צורך כיום בפתיחה נוספת של השוק לייבוא. הצו הנוכחי אינו מגדיר כי החלב המיובא יהיה חלב מפוקח. על כן אין ביטחון שהחלב המיובא יימכר במחיר מפוקח לצרכן".

 

 

חלב מוצרי חלב מחיר מועצת החלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד