כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"שיחה טעונה"

נתניהו לשגריר בארה"ב: "היית צריך לעשות יותר כדי שאגיע לבית הלבן"

לקראת הביקור המדיני של הנשיא בוושינגטון, המתח בסביבת ראש הממשלה עולה. נתניהו שוחח עם השגריר בוושינגטון, מייק הרצוג, והטיח בו האשמות על מצב היחסים בין המדינות ובעיקר התמקד באי-הזמנתו של נתניהו לבית הלבן

נתניהו לשגריר בארה"ב: "היית צריך לעשות יותר כדי שאגיע לבית הלבן"
מייק הרצוג/בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים בשבוע שעבר שיחה עם שגריר ישראל בארצות הברית מייק הרצוג והטיח בו האשמות על מצב היחסים בין וושינגטון וירושלים - כך דווח ב'חדשות 13'.

מקורות מדיניים מסרו כי השיחה הטעונה התמקדה בעובדה שנתניהו לא הוזמן לבית הלבן עד לרגע זה - יותר מחצי שנה מאז נבחר.

השיחה התקיימה בשבוע שעבר, כאשר ביקר השגריר בישראל. הוא נועד לפגישה ארוכה עם נתניהו, שעסקה בשלל סוגיות - אחת מהן היא העובדה שנתניהו לא מוזמן לבית הלבן לפגישה עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן.

בשיחה הטיח נתניהו: "היית צריך לעשות יותר כדי להשיג הזמנה לבית הלבן". השגריר ענה: "אני עובד במשך חודשים ארוכים על מציאת תאריך לביקור, ופועל מול הממשל בנושא".

בתוך החדר הסגור, כך לפי מספר גורמים המעורים היטב בפרטים, נתניהו טען שהרצוג לא עושה מספיק כדי להשיג תאריך לביקור. השגריר הרצוג מצידו הסביר שהוא עובד במשך חודשים ארוכים על מציאת תאריך לביקור, הסביר את הסיבות לעיכוב בהזמנה וטען שהוא פועל מול הממשל בנושא.

עוד הוסיפו גורמים מדיניים כי ראש הממשלה מאוד לא מרוצה מהביקור המתוכנן של הנשיא יצחק הרצוג בבית הלבן. נתניהו חושב שעצם קיום הביקור של הרצוג השבוע נותן לגיטמציה שלא להזמין אותו בקרוב לוושוינגטון, וגם זה נאמר לשגריר הרצוג.

השגריר מייק הרצוג, כזכור, הוא אחיו של נשיא המדינה, והוא מונה בתקופת הממשלה הקודמת על ידי ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט. בהקשר הזה חשוב להדגיש כי הזמנתו של הנשיא הרצוג לוושינגטון הגיעה עוד באוקטובר, בביקורו הקודם בארה"ב, עוד לפני שנתניהו בכלל נבחר לראשות הממשלה.

בנימין נתניהו מייק הרצוג הבית הלבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד