כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"שהמחיר יהיה ברור"

"הערכה מחודשת": רה"מ לשעבר בקריאה דרמטית לממשל ביידן

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט: "אני קורא לארה"ב לבצע הערכה מחדש של היחסים עם ישראל על כל המשתמע מזה. מי שאוהב את מדינת ישראל חייב להיות נגד ממשלת ישראל"

"הערכה מחודשת": רה"מ לשעבר בקריאה דרמטית לממשל ביידן
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט קורא בריאיון לערוץ "דמוקרט טיוי" לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן להחרים את ראש הממשלה בנימין נתניהו ולבצע הערכה מחודשת של היחסים עם ישראל "על כל מה שמשתמע מן העניין הזה".

לדברי אולמרט, "מי שאוהב את מדינת ישראל חייב להיות נגד ממשלת ישראל צריך להיות ברור פה". אולמרט סיפר כי היו לו יחסים טובים עם ביידן לאורך השנים. "אין סנאטור בהיסטוריה המודרנית של ארה"ב שיש לו רקורד של הצבעות בעד ישראל כמו הנשיא ביידן", אמר.

אולמרט מנמק את קריאתו החריגה לממשל ביידן "כדי שיהיה ברור לחבורת השבאב האלימה שתומכת בנתניהו, מה המחיר שמדינת ישראל והם ישלמו בהמשך התמיכה במהפכה המשטרית הזאת".

כזכור, תומס פרידמן, מהפרשנים הידועים בעולם לענייני ישראל ומזרח התיכון, כתב בשבוע שעבר בעיתון ה"ניו יורק טיימס" כי הנשיא ג'ו ביידן שוקל מחדש את יחסיו ביחס לישראל. "ארה"ב החלה בביצוע 'הערכה מחודשת' לממשלת נתניהו", כתב.

לדברי פרידמן, "בשל ההבנה המשותפת בין ישראל לארה"ב, ארה"ב כמעט תמיד הגנה על ישראל באו"ם ובבית הדין הפלילי הבין-לאומי בהאג, מפני שורת החלטות וחוות דעת על כך שישראל אינה כובשת את הגדה המערבית באופן זמני, אלא מתכוונת לספח אותה באופן קבוע".

"ממשלת ישראל עושה כעת הכול כדי להרוס את ההבנה הזאת שקנתה זמן. מאז השבעתו אישר נתניהו הקמת 7,000 יחידות דיור חדשות, כמעט כולן בעומק הגדה המערבית. בנוסף, הממשלה ביטלה את חוק ההתנתקות ואישרה למתנחלים פרועים לחזור להתנחלויות שפונו - והפרה את ההתחייבות שניתנה לנשיא ג'ורג' וו. בוש", הוסיף.

אהוד אולמרט ג'ו ביידן הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד