כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
בפתח ישיבת הסיעה

גנץ לנתניהו: "ליבך נאטם. עוד לא מאוחר לעצור ולחזור להידברות"

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ תקף את ראש הממשלה נתניהו בפתח ישיבת הסיעה ואמר: "ליבך נאטם לעם ישראל. עוד לא מאוחר לעצור ולחזור להידברות. אל תקרע את העם". לפיד: "ממשלת ישראל מובילה אותנו לאסון לאומי, ומסרבת להכיר בזה"

גנץ לנתניהו: "ליבך נאטם. עוד לא מאוחר לעצור ולחזור להידברות"
בני גנץ צילום: תומר נויברג, פלאש 90

מפלגות הכנסת התכנסו היום (שני) לישיבות הסיעה השונות. בפתח הישיבות העניקו ראשי המפלגות הצהרות.

יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ אמר בפתח ישיבת הסיעה: "אדוני ראש הממשלה, אני מאחל לך בריאות טובה ואריכות ימים – אבל הימים האלו מביאים אותי למסקנה כואבת שליבך נאטם לעם ישראל. הקרע עצום וכבד.

הגיע הזמן להיכנס למעין טיפול נמרץ, לעצור את הדימום, ולפני הכול – לפתוח את הלב לרחשי הציבור ולצורכיה האסטרטגים של המדינה. עוד לא מאוחר לעצור ולחזור להידברות. מנהיג חייב לקבל החלטות קשות – וזה הזמן לקבל אותן. נתניהו, אל תקרע את העם".

גנץ התייחס לקריאות הסרבנות ואמר: "אני מבקש לפנות לאחיי הלוחמים – אני מבין מאוד את כאבכם, אני מבין את החששות, הלב שלכם במקום הנכון, האומץ שלכם בשדה הקרב, ערכי צה"ל ואהבת המולדת עומדים גם בשעות הקשות האלו לנגד עיניכם. אני קורא לכם למרות הקושי והפחד העצומים: המשיכו בשליחות ובמאבק על המדינה הזו, והמשיכו להילחם עבורה גם מול אויבינו. המשיכו לעמוד על המשמר – ברחובות, ובקוקפיט, בג'נין ובקפלן. יחד נשמור, ויחד נתקן.

בעזרת השם ובעזרת ציבור גדול, גם אם חלילה החקיקה הרעה הזו תעבור – הממשלה הזו תחלוף, ואנחנו נכתוב ביחד את החוזה שהופר מחדש, במהרה בימינו, ויחד עם כל אזרחי ישראל".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר בפתח ישיבת סיעת ׳יש עתיד׳: "ממשלת ישראל מובילה אותנו לאסון לאומי, ומסרבת להכיר בזה.

ממשלת ישראל צועדת לתוך המשבר הזה, מבצעת את המהלך המשטרי הגדול והדרמטי ביותר בתולדותינו, בלי שהיא קיימה דיון אחד – אפילו לא אחד – על ההשלכות הכלכליות, הביטחוניות, החברתיות והמדיניות שלו.

מלבד העובדה שמהלך החקיקה שהם מובילים הוא אנטי דמוקרטי, מדובר בחובבנות נוראה ומסוכנת. חיי אדם על הכף. הפרנסה של כל אזרח ישראלי תפגע. בכל מקצוע אחר כבר הייתה מוגשת נגדם תביעה על רשלנות מקצועית", כך לפיד.

מהליכוד נמסר בתגובה: "מעריכים את ההתייצבות של גנץ ואיזנקוט ולפניהם של אשכנזי- שלושה רמטכ"לים לשעבר- נגד הסרבנות שמאיימת על ביטחונם של כל אזרחי ישראל".

יאיר לפיד בני גנץ ישיבת סיעה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד