כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"יודעים את המעלות והחסרונות"

הרכי כינס את החסידים: "להשתדך בגיל 18, ולעשות שידוכים מתוך הקהילה" 

בחצר חסידות קרעטשניף התקיים כינוס מיוחד לחסידים בו עורר הרבי כמה דברים בנושא שידוכים, והצורך לקיים את דברי הגמרא "בן 18 לחופה", כמו כן דיבר הרבי על הצורך להשתדך בתוך הקהילה. 'בחדרי חרדים' עם הפרטים מתוך הכינוס בחסידות 

הרכי כינס את החסידים: "להשתדך בגיל 18, ולעשות שידוכים מתוך הקהילה" 
הרבי מקרעטשניף צילום: שוקי לרר

כינוס מיוחד התקיים אתמול (ראשון) בחצר חסידות קרעטשניף בקריה ברחובות לאור בקשתו של האדמו"ר שכינס את החסידים.

הרבי הסביר בדבריו את סיבת קיום הכינוס המיוחד לקראת סיום זמן הקיץ בגלל נסיעתו לארה"ב לרגל שמחת חתונת נכדו, בן לבנו הרה"צ אב"ד קרעטשניף ברכפלד שתתקיים בחודש אב עם נכדת הרבי מסקווירא, בת האדמו"ר מזוועהיל ארה"ב ובחודש אלול כבר מתחיל הזמן וכעת מתאים לקיים את הכינוס.

בדבריו עמד הרבי על כמה דברים שביקש לחזק בחצר החסידות. בין היתר דיבר הרבי על עניין הנישואין בגיל צעיר. בניגוד למה שקורה בהרבה ישיבות חסידיות, הרבי מקרעטשניף דוגל בשיטה כמו הרבי בעל "הישועות משה" מויז'ניץ זצ"ל וכמו אדמו"רים אחרים לקיים את דברי הגמרא, שבן 18 לחופה.

על הנושא של אירוסין בגיל 18 אמר הרבי שאז כמובן הבחור בוגר דיו ומוכן לחתונה, ולכן הוא ממליץ לחתן מוקדם, אבל על מנת שלא יתמעטו ספסלי הלומדים בישיבה, הרבי תיקן תקנה שכל אחד שמתחתן צריך לשבת עוד שנתיים בישיבה ולא בכוללי האברכים של החסידות, והוא אף ידאג שהאברכים הללו יקבלו תוספת במלגה מעבר למה שמקבלים בכוללים הרגילים בחסידות.

בנוסף, הורה הרבי להעדיף שידוכים מתוך הקהילה. "כשעושים שידוך מתוך הקהילה יודעים גם את המעלות וגם את החסרונות, מה שאין כן כשעושים שידוך מבחוץ שאז כבר היו מקרים רבים שעולים פתאום על בעיות שלא ידעו", אמר הרבי לחסידים.

לסיום, נגע הרבי גם בנושא המוניציפלי והבחירות הקרובות לרשויות, והזכיר את המסירות הרבה של נציג החסידות בעיריית רחובות פנחס הומינר שמסור לכלל התושבים ברחובות וכמובן גם לחסידי קרעטשניף. הרבי ביקש שכולם צריכים לעזור שניתן יהיה לשחזר את ההצלחה בבחירות האחרונות כשהכניסו למועצת העיר את מפלגת אגודת ישראל - הרשימה החסידית חברתית.

חסידות קרעטשניף חסידי קרעטשניף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד