ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
כיהן כשגריר בארה"ב

מעורר ספקולציות: שר החוץ הסיני נעלם מעיני הציבור

צ'ין גאנג, שר החוץ של סין נעלם כבר יותר מ-20 יום. בדצמבר האחרון קודם לתפקיד הבכיר אחרי ששימש שגריר בוושינגטון. היעדרותו הממושכת עוררה ספקולציות רבות

מעורר ספקולציות: שר החוץ הסיני נעלם מעיני הציבור
נשיא סין שי ג'ינפינג צילום: צילום מסך

שר החוץ של סין, צ'ין גאנג, לא נראה בציבור כבר שלושה שבועות, היעדרות ארוכה במיוחד במהלך תקופה עמוסה של פעילות דיפלומטית בבייג'ינג, מה שעורר ספקולציות במדינה הידועה בסודיות הפוליטית שלה.

צ'ין, בן 57, דיפלומט ועוזר בכיר של מנהיג סין, שי ג'ינפינג, הפך לשר החוץ בדצמבר האחרון, לאחר תקופה קצרה כשגריר בארצות הברית. כשר החוץ, צ'ין היה תקיף מול וושינגטון לאחר שהיחסים צנחו לשפל חדש בעקבות בלון ריגול סיני חשוד שהופל מעל ארה"ב.

הוא גם מילא תפקיד מפתח במאמצים של שני הצדדים לייצב את הקשרים כולל פגישה עם מזכיר המדינה האמריקני אנטוני בלינקן במהלך ביקורו בבייג'ין באמצע יוני.

השר לא נראה בפומבי מאז ה-25 ביוני, לאחר שנפגש עם פקידים מסרי לנקה, וייטנאם ורוסיה בבייג'ינג. בהופעתו הפומבית האחרונה, נראה צ'ין מחויך הולך לצד סגן שר החוץ הרוסי אנדריי רודנקו, שטס לבייג'ינג כדי להיפגש עם גורמים סינים לאחר התקוממות שכירי החרב של וגנר ברוסיה.

כשנשאלה על היעדרותו הממושכת של צ'ין בתדרוך לעיתונאים ביום שני, אמרה דוברת משרד החוץ הסיני כי "אין לה מידע לספק", והוסיפה כי הפעילות הדיפלומטית של סין מתבצעת כרגיל.

צ'ין היה אמור לפגוש את ראש מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזפ בורל, בתחילת החודש בבייג'ין, אך הפגישה נדחתה לאחר שסין הודיעה לאיחוד האירופי כי התאריכים לא מתאימים, כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס.

צ'ין גם לא הופיע בישיבת שרי החוץ השנתית של איגוד מדינות דרום מזרח אסיה באינדונזיה בשבוע שעבר. במקום זאת, דיפלומט אחר השתתף בכינוס במקומו.

סין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד