כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
פרסום ראשון

אחרי שנחקרה בחשד להזדהות עם מעשי טרור: נגנז התיק נגד חברת הכנסת לשעבר היבא יזבק

החקירה, שנפתחה בחשד להסתה והזדהות עם מעשי טרור, נסגרה כ-4 שנים לאחר התלונה שהוגשה וכשנתיים לאחר שיזבק נחקרה במשטרה | סגירת התיק דווחה רק בשל תלונה שהוגשה לנציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות ע"י ארגון בצלמו, נגד היועצת המשפטית לממשלה

אחרי שנחקרה בחשד להזדהות עם מעשי טרור: נגנז התיק נגד חברת הכנסת לשעבר היבא יזבק
משרד המשפטים צילום: יוסי זמיר//פלאש 90

פרסום ראשון: היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה סגרה לאחרונה את התיק נגד חברת הכנסת לשעבר היבא יזבק. כך נודע ל'בחדרי חרדים'. ההחלטה על סגירת התיק דווחה רק בשל תלונה שהוגשה לנציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, נגד היועצת המשפטית לממשלה.

לפני כשנתיים, בעקבות תלונה שהגיש ארגון 'בצלמו', נחקרה במשרדי להב 433 חברת הכנסת לשעבר, בחשד למספר עבירות ביניהן הסתה והזדהות עם מעשי טרור, באמצעות פרסום ברשת החברתית בעמוד הפייסבוק אותו היא מנהלת. במשטרה ציינו כי החקירה התבצעה באישור היועץ המשפטי לממשלה ובליווי פרקליטות מחוז צפון. 

יזבק נחקרה בשל פוסטים שפרסמה ברשת החברתית, עוד לפני שהחלה לכהן כחברת כנסת. באחד הפוסטים שיתפה את תמונתה של מחבלת שהוציאה פיגוע במהלכו נרצחו 35 ישראלים, ביניהם 12 ילדים. "דלאל מוגרבי חיה 20 שנים ועשתה את כל זה. יבורכו נשות ההתנגדות", כתבה יזבק על המחבלת.

אחרי החקירה, פרסמה יזבק הודעה שבה טענה כי "מדובר בחקירה פוליטית ובלתי לגיטימית". לדבריה, "כל הפרסומים עליהם נשאלתי הם למעשה חומרים ממוחזרים שנדונו כבר בבית המשפט העליון במסגרת הבקשות לפסילת מועמדותי לכנסת שנדחו, וזאת גם בהתאם לחוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה. לכן אין דרך להבין את הנסיון להלביש אופי פלילי לדברים שפורסמו לפני שנים רבות, מלבד כהתעמרות ושימוש לרעה בסמכותן של רשויות החוק".

בתחילת 2020 ועדת הבחירות המרכזית החליטה לפסול את מועמדותה של יזבק לכנסת, בתמיכתם של נציגי הליכוד, כחול לבן, ישראל ביתנו, המפלגות הדתיות והחרדיות ונציג אחד של מפלגת העבודה. אך בית המשפט לא אישר את הפסילה ברוב של חמישה מול ארבעה.

שי גליק, מנכ"ל בצלמו שהגיש את התלונות בשם המשפחות השכולות מסר: "שוב מוכח כמה צריך רפורמה במערכת המשפט. היועמ"ש הנוכחית והקודם בחרו שנים רבות למרוח ולמסמס את התיק ואפילו את סגירת התיק הם עשו במחשכים מתחת לעיני הציבור.

"היבא יזבק הסיתה לרצח יהודים היללה את סמיר קונטאר שרצח תינוקת באכזריות רבה והיללה עשרות מחבלים נוספים אבל בשביל מערכת המשפט זה לא מספיק חמור להסית ולהלל רצח יהודים. אנחנו כמובן נגיש ערר נגד ההחלטה ונמשיך להיאבק למערכת משפט שבה יש סבירות גם להגן על יהודים ולא רק על מסיתים".

היבא יזבק חקירה היועצת המשפטית לממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד