י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
קרא להגיע להסכם בנוגע לרפורמה

נשיא המדינה יצא הלילה לביקור מדיני בארצות הברית

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, המריא הלילה לביקור מדיני בארצות הברית. הנשיא יישא דברים בפני שני בתי הקונגרס האמריקאי. זהו ביקורו השני של נשיא המדינה בארה"ב מאז נכנס לתפקידו 

נשיא המדינה יצא הלילה לביקור מדיני בארצות הברית
הנשיא הרצוג בשדה התעופה צילום: חיים צח/ לע״מ

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, המריא הלילה, לביקור מדיני בארצות הברית. בשיאו של הביקור יישא דברים בפני שני בתי הקונגרס האמריקאי, שיתכנסו למושב מיוחד לציון שנת ה-75 של מדינת ישראל.

במהלך הביקור הנשיא הרצוג ייפגש עם נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן בבית הלבן. ביקור זה מגיע בהמשך להזמנתם של יו"ר בית הנבחרים לשעבר, ננסי פלוסי ויו"ר בית הנבחרים הנוכחי קווין מקארתי. זהו ביקורו השני של נשיא המדינה בארה"ב מאז נכנס לתפקידו.

נשיא המדינה אמר עם עלייתו למטוס: "אני יוצא לארצות הברית, לשליחות מרגשת, לציון 75 שנה לעצמאות ישראל. הוזמנתי על ידי יושבת ראש הקונגרס הקודמת, ננסי פלוסי, מהמפלגה הדמוקרטית ועל ידי יושב ראש הקונגרס הנוכחי, קווין מקארתי, מהמפלגה הרפובליקנית לשאת דברים במושב מיוחד של הקונגרס לציון 75 שנה לעצמאות ישראל. אירוע מרגש ונדיר, שבו אשא דברים בשמם של כל אזרחי ישראל, אשא דברים עם הסיפור הישראלי המרגש, המדהים, של היחסים בין ישראל לארצות הברית, יחסים עמוקים, יחסים מרגשים, יחסים המבוססים על ערכים משותפים שהולכים דורות ולכן הם חוצים ממשלים וממשלות".

עוד אמר: "אני מתרגש לפגוש מחר את הנשיא ג'ו ביידן, ידיד אמיתי של מדינת ישראל, אוהב ישראל, ששמחתי שגם בשיחתו עם ראש הממשלה נתניהו הערב הוא חזר והדגיש את המחויבות האמריקאית לביטחון ישראל, למאבק באיראן, למאבק באויבנו בכלל באזור ולשיתוף פעולה הדוק בתחומים הבטחוניים, הכלכליים והמדיניים. אפגוש גם את סגנית הנשיא, את מזכ"ל האו"ם, את ראשי הארגונים היהודיים, את ראשי הממשל ועוד".

הנשיא התייחס לרפורמה המשפטית: "גם כשאהיה שם בארצות הברית, ליבי ומחשבותיי יהיו נתונות למה שקורה בישראל. אני חוזר וקורא לחברי הכנסת ולכל פעילי הציבור - אפשר להגיע לנוסחאות סבירות - גם בנושא הסבירות וגם בדברים אחרים. זה פשוט מחייב מאמץ, זה מחייב לוותר קצת, זה מחייב להיכנס לחדר, זה לא חייב להיות בבית הנשיא זה יכול להיות גם מאחורי הקלעים בכנסת. תתאמצו, המחיר גדול מידי. תשעה באב בעוד שבועיים ואנחנו צריכים להיזכר במחירים של פילוג, של ריב, של מתח פנימי, של מחירים גדולים מאוד שאומה משלמת על כך שעם קצת רצון טוב במקום זאת היא הייתה יכולה לפתור את האתגרים הללו. אני קורא לכולם לעשות את המאמץ הנוסף הזה, דווקא בשבוע הזה".

נשיא המדינה נשיא ארה''ב הרפורמה המשפטית ראש הממשלה נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד