ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
הנשיא הפיג את המתיחות

הפגישה המיוחלת: ביידן ונתניהו הסכימו להישאר בקשר הדוק

הנשיא ביידן הזמין את נתניהו לארה"ב, וכך הפיג את המתיחות בין השניים. הנשיא יצחק הרצוג ייפגש השבוע עם הנשיא ביידן וידבר בקונגרס. טרם נקבע תאריך לביקורו של נתניהו

הפגישה המיוחלת: ביידן ונתניהו הסכימו להישאר בקשר הדוק
בנימין נתניהו וג'ו ביידן צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

הנשיא ביידן הזמין את נתניהו לפגישה בארה"ב לראשונה מאז ניצחון נתניהו בדצמבר האחרון, מה שהביא להפוגה במתיחות בין שני המנהיגים.

ממשרד ראש הממשלה נמסר אתמול, כי ביידן הזמין את נתניהו בשיחת טלפון "חמה וארוכה" ערב ביקורו של הנשיא הרצוג בוושינגטון. פקיד בבית הלבן אמר ששני המנהיגים הסכימו להישאר בקשר הדוק, ולהיפגש בארצות הברית מאוחר יותר השנה כדי להמשיך לדון בנושאים "בעלי דאגה הדדית".

"הנשיא ביידן חזר והדגיש בהקשר של ישראל על רפורמה המשפטית את הצורך בקונצנזוס רחב ככל האפשר, וכי ערכים דמוקרטיים משותפים תמיד היו וחייבים להישאר סימן היכר במערכת היחסים בין ארה"ב לישראל", כך אמר ג'ון קירבי, דובר המועצה לביטחון לאומי.

"אלה שני מנהיגים שמכירים אחד את השני, הם מכירים זה את זה כבר הרבה זמן. וכפי שחברים יכולים וחברים צריכים, זה לדבר בכנות, בפתיחות, והנשיא ביידן עשה את זה", אמר קירבי.

ה'ניו יורק טיימס' מציין כי ההודעה על הפגישה המתוכננת היא "אכזבה לאופוזיציה הישראלית שקראה לממשל ביידן לנקוט עמדה חזקה עוד יותר נגד הרפורמה המשפטית של מר נתניהו".

טרם נקבע תאריך לביקורו של נתניהו, ולא ברור אם הזמנתו היא לבית הלבן או לחלק אחר במדינה כמו עצרת הכללית של האו"ם. אבל ההזמנה מסירה חלק מהמתח שהאפיל על ביקורו של הנשיא הרצוג היום בארה"ב, שיפגוש את ביידן לפני שישא נאום בקונגרס.

העיתון מציין, כי למרות החיכוך עם נתניהו, ממשל ביידן ממשיך להדוף צעדים נגד ישראל באו"ם. הבית הלבן גם משקיע מאמצים רבים בתיווך לנורמליזציה של הקשרים הדיפלומטיים בין ישראל וסעודיה, אחת ממטרות מדיניות החוץ הבכירות של נתניהו.

 

 

נתניהו ביידן ארה''ב הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד