ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
אמירה נחרצת

הרמטכ"ל על הסרבנים: "פוגעים בצה"ל ובביטחון המדינה"

הרמטכ"ל הרצי הלוי אמר בפתח הדיון בוועדת חו"ב כי, "כל מי שקורא לאי-התייצבות בימים האלה פוגע בצה"ל, ופוגע גם בביטחון המדינה". עוד אמר: "אנחנו מחויבים להשאיר את צה"ל להיות ערני, דרוך, לחזק את ההרתעה ולקיים מציאות טובה לאזרחי מדינת ישראל"

הרמטכ"ל על הסרבנים: "פוגעים בצה"ל ובביטחון המדינה"
הרמטכ"ל הרצי הלוי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי יצא הבוקר (שלישי) בחריפות נגד הקריאות לאי-התייצבות למילואים, בעיצומו של "יום ההתנגדות הלאומי" וברקע התקדמות החקיקה בכנסת.

הלוי אמר בפתח דיון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת: "אנחנו מחויבים להשאיר את צה"ל להיות ערני, דרוך, לחזק את ההרתעה ולקיים מציאות טובה לאזרחי מדינת ישראל".

הלוי הוסיף: "האתגרים הביטחוניים מחייבים אותנו למוכנות גבוהה, שילוב של הכשירות והלכידות. גם שיש מתח בניהם. ולכן הציווי שלנו זה לשמור את שני אלה ביחד בצורה הטובה ביותר. מי שקורא לאי התייצבות, פוגע בצה"ל ופוגע בביטחון המדינה. היעד שלנו בימים אלה הוא לשלב כשירות ולכידות".

בתחילת הדיון אמר הלוי לחברי הכנסת כי הוא יציג "את הערכת המצב האסטרטגית והמבצעית. אתייחס גם לזירות השונות, גם לאתגר הרב-זירתי וגם לכשירות של צה"ל".

לדבריו, "הגזרות השונות - גם הרחוקות וגם הקרובות - מחייבות את צה"ל להמשיך להיות ערני ודרוך, לחזק את ההרתעה כדי להצליח לקיים מציאות טובה לאזרחי ישראל, למדינת ישראל. האתגרים הביטחוניים בעת הנוכחית מחייבים אותנו למוכנות גבוהה".

 

הרצי הלוי ועדת חוץ וביטחון סרבנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד