כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
לא הסכים להתפנות לבית חולים

מחזה נדיר: המונים ביציאת נשמה אצל המקובל

מאז שנודע על ההידרדרות החמורה במצבו של הגאון הצדיק רבי אהרן מרדכי רוטנר זצ"ל מזקני המקובלים בדורנו שנפטר אתמול סמוך לחצות הגיעו המונים להיפרד בחלון ביתו שם שכב על ערש דווי. במקום נאמרו פסוקי הייחוד ושמע ישראל בהתעוררות עצומה. צפו בתיעוד. וגם: מדוע סירב להתפנות לבית חולים? 

מחזה נדיר: המונים ביציאת נשמה אצל המקובל
המונים ביציאת נשמה אצל הגרא"מ רוטנר זצ"ל צילום: יוחנן לוסטיג

בשעות הערב של יום שני, בשכונת בתי ורשא בירושלים, רחוב עבודת ישראל סמוך למקום מגוריו של הגאון הצדיק המקובל, רבי אהרן מרדכי רוטנר זצ"ל מזקני רבני חסידות בעלזא ששכב על ערש דווי החלו להתאסף קהל רב ששמעו על ההידרדרות במצבו. 

ר' אהרן מרדכי זצ"ל שציווה בחייו כי לא יאשפזו אותו בבית חולים שכב בביתו לאחר שנפל בערב השבת האחרונה ומאז מצבו החל להידרדר, הגרא"מ רוטנר הביע את משאלתו ורצונו כבר לפני כמה שנים, לאחר שנפל ושבר את האגן ובבית החולים לא הסכים שינתחו אותו כי השיקום לוקח חצי שנה, אז אמר כי הוא מעדיף שיהיו לו ייסורים והוא לא יעבור ניתוח, ואז התבטא לבני משפחתו: "אני לא רוצה למות בבית החולים". 

ביום שישי, בעת שרצו להביא רופא לביתו גם אסר זאת, והתבטא בפני נכדו כי הרופא יכריח לקחת אותו לבית החולים, במוצאי שבת אחרי מלווה מלכה שוב החל להיחלש ורופא הוזעק ביום ראשון בבוקר לביתו שם חיברו לו אינפוזיה ונוזלים. 

וכך מיום ראשון בלילה החלו להגיע המונים לביתו בבתי ורשא לצד נכדים וצאצאים שמתגוררים ברחבי העולם. ביום שני הייתה לו קביעות לחברותא עם האדמו"ר מפינסק קרלין שהגיע גם אתמול לביתו ללמוד בבוקר, ר' אהרן מרדכי היה מחובר למכשירים אך שהרבי התחיל ללמוד בקול ר' אהרן מרדכי נענע בראשו. 

בשעות הערב שוב הייתה הידרדרות והמונים החלו להתאסף ליד חלון הבית שם שכב במיטתו, תפילת ערבית התקיימה בביתו, במקום ארגנו שביל נחש שיוכלו ההמונים לעבור ולהיפרד, לצד זעקות שמע ישראל ופסוקי הייחוד שנאמרו בהתעוררות עצומה על ידי התלמידים מישיבת טשעבין ושער השמים שבאו להיפרד מרבם עד שיצאה נשמתו ועלתה בסערה השמימה.

הרב אהרן מרדכי רוטנר יציאת נשמה בתי ורשא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד