כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"הקורונה האיצה תהליכים"

סקר חדש מגלה: כמה חרדים מבצעים קניות באינטרנט

כ-14% מהמגזר הדתי-חרדי הרוכשים באינטרנט עושים זאת במהלך שעות העבודה, יחד עם זאת, כ-16% עדיין מעדיפים שלא לבצע רכישות אונליין כלל – באופן מפתיע האחוזים דומים בקרב המשיבים המגדירים עצמם חילוניים או מסורתיים

סקר חדש מגלה: כמה חרדים מבצעים קניות באינטרנט
pixabay

סקר חדש שנערך על ידי גיאוקרטוגרפיה עבור חברת אדמוניס, אשר פיתחה פלטפורמת אוטומציה לניהול ותפעול זירות מסחר וחנויות אונליין, בדק את הרגלי הצריכה של ישראלים בכל הנוגע לקניות ברשת. הסקר כלל מדגם מייצג של 500 גברים ונשים המהווים מדגם ארצי מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל.

בהתייחס למגזר הדתי-חרדי - מנתוני הסקר עולה כי בכל הנוגע לשעות הקנייה ברשת: כ 14% מבצעים קניות אונליין במהלך שעות העבודה. לעומתם, כ-40% יעדיפו לעשות זאת בשעות הערב; 20% בשעות הלילה, ורק 5% בסופי שבוע. מעט מאד מספיקים להזמין באינטרנט בשעות הבוקר, לפני העבודה (5%).

כ-16% ענו כי לא רוכשים כלל באמצעות האינטרנט ובאופן מפתיע מדובר באחוזים לא גבוהים באופן משמעותי מהמגזר החילוני (14.7%) והמסורתי (13.3).

בנוסף, הסקר בחן מבין אלו המגדירים עצמם דתיים / חרדים והנוהגים לרכוש באינטרנט, אילו קטגוריות יעדיפו לרכוש רק בחנויות פיזיות ולא אונליין. במקומות הראשונים הנעלה (54.8%) וריהוט (38%). במקום השלישי צוינה קטגוריית הביגוד עם כ 34%. קטגוריית מוצרי ספורט צוינה במקום האחרון עם כ 12% ואילו כ 4% מהנשאלים ענו שאין להם קטגוריה כזו ומוכנים לרכוש כל דבר באינטרנט. בכל הנוגע למזון כ-38% יעדיפו שלא לרכוש באמצעות האינטרנט.

ניל אדמוני, מנכ"ל אדמוניס: "מנתונים שאספנו בשלש השנים האחרונות בכל הנוגע להתנהגות הצרכנים ברכישות אונליין, ניתן להסיק כי הקורונה האיצה תהליכים שהיו אמורים לקרות באופן אורגני - היא הרגילה צרכנים "חדשים" לרכוש באונליין. מגמה זו ניכרת גם בסקר ובהחלט בתקופת הקורונה ראינו כי מגזרים נוספים הצטרפו לרשת ביניהם החרדים".

קניות און ליין רכישות און ליין קורונה אינטרנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד