כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
המחאה יוצאת משליטה

מפגינים ניסו לעקור את דלתות בניין בית הדין הרבני בתל אביב

מול מבנה בית הדין הרבני בתל אביב התאספו מאות מפגינים אנרכיסטים בתחפושות הזויות, תוך ניסיון לפרוץ פנימה אל תוככי בית הדין. במקום נמצאים כוחות משטרה רבים ואבטחה של בית הדין. המפגינים ניסו לעקור את דלתות הבניין, להכות את המאבטחים ולהסב נזק למבנה | תיעוד

מפגינים ניסו לעקור את דלתות בניין בית הדין הרבני בתל אביב
מפגינים מול בית הדין צילום: צילום מסך

המחאה נגד הממשלה שהחלה בנושא הרפורמה המשפטית, עברה לקו אנטי חרדי, עם הפגנות אלימות של מפגינים שמאלנים אנרכיסטים מחוץ לבתי הדין הרבניים במספר מוקדים, המפגינים מנסים לפרוץ לבתי הדין.

מהמשטרה נמסר כי "במהלך מחאה מול בית הדין הרבני ברחוב דוד המלך בת"א עוכבה לחקירה מוחה שריססה כתובת על הקיר בחשד להשחתת פני מקרקעין".

מטעם הנהלת בתי הדין הרבניים נמסר: "מוחים על שרבוב בתי הדין למחאה הפוליטית ועל אלימות המפגינים והנסיונות להכות מאבטחים. הנהלת בתי הדין מגנה את שיבוש הליכי הדיון באלימות למתדיינות ולמתדיינים מצד המפגינים בבית הדין הרבני בתל אביב, שם ניסו המפגינים לעקור את דלתות הבניין ולהסב נזק למבנה.

מנהל בתי הדין הרבניים, הרב אלי בן דהן אמר כי "למערכת בתי הדין הרבניים אין שום קשר וזיקה לרפורמה המשפטית. גם הטיעון נגד המגמה להעביר את ענייני המזונות מבתי המשפט לבתי הדין הוא שקרי ושגוי. בתי הדין הרבניים דנים ופוסקים בענייני מזונות מדי יום ביומו מקום המדינה ועד היום. בתי הדין הרבניים הפוסקים על פי ההלכה מעדיפים את הנשים בנושא מזונות משום שעל פי ההלכה חובת המזונות היא על הבעל, לעומת בתי המשפט הדנים על פי מאזן ההכנסות".

נשיא בית הדין הגדול הגר"ד לאו הגיב: "מוחה נמרצות כנגד התנהגות חסרת תקדים וחסרת אחריות של קומץ קטן אשר מונע מדיינים להגיע אל בית הדין וכן מונע מציבור באי בתי הדין וילדיהם אשר עניינם אמור לידון היום בפני בית הדין לקבל את יומם. זו אנרכיה אשר מתבצעת באופן בלתי חוקי ולא דמוקרטי. דייני בית הדין לא ירתעו וימשיכו לעשות מלאכתם נאמנה למען אזרחי מדינת ישראל. אני פונה לרשויות אכיפת החוק בישראל ודורש לטפל במעשים אלו במלוא חומרת הדין".

הרפורמה המשפטית הרבנות הראשית בית הדין הגדול נשיא בית הדין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד