י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

רוצח היהודים במרכז היהודי בדרך לעונש מוות

רוצח היהודים במרכז היהודי בעיר פיטסבורג שבארה"ב בדרך לעונש מוות. רוברט באוורס, שביצע את הטבח במרכז היהודי בפיטסבורג שבארה"ב עשוי לעמוד בפני עונש מוות, כך קבע חבר המושבעים במשפט

רוצח היהודים במרכז היהודי בדרך לעונש מוות
אילוסטרציה צילום: pexels

חבר המושבעים במשפטו של רוברט באוורס, שרצח 11 יהודים במתקפה על המרכז היהודי בפיטסבורג שבארה"ב, קבע כי הוא עשוי לעמוד בפני עונש מוות. באוורס הורשע ב-63 סעיפי אישום פליליים שונים ובהם ביצוע פשע שנאה, הפרעה לקיום אורח חיים דתי שגרמה למוות, ועוד.

בית המשפט יגזור בקרוב את דינו, כאשר האפשרויות נעות בין עונש מאסר עולם לעונש מוות. עורכי דינו של הניאו־נאצי רוברט באוורס הודו בתחילת משפטו כי הוא תקף והרג 11 יהודים במרכז יהודי בפיטסבורג שפנסילבניה, במתקפה הקטלנית ביותר על יהודים בתולדות ארה"ב.

כעת על חבר מושבעים להחליט אם יש לשלוח את הניאו נאצי בן ה-50 לתא הנידונים למוות או לתת לו מאסר עולם ללא אפשרות שחרור. המשפט והדיונים צפויים להימשך עוד מספר שבועות.

באוורס הורשע בכל 63 הסעיפים הפליליים שהוא הואשם בהם, פרקליטיו הציעו הודאה באשמה בתמורה למאסר עולם, אך התובעים סירבו, ובמקום זאת בחרו לנסות לממש את עונש המוות. רוב משפחות הקרבנות הביעו תמיכה בהחלטה. הטבח בבית הכנסת בפיטסבורג היה פשע שנאה על רקע אנטישמי ב-27 באוקטובר 2018, בבית הכנסת "עץ חיים - אור לשמחה" בשכונת סקווירל היל שבעיר פיטסבורג שבפנסילבניה, ארצות הברית כשרוברט באוורס, אנטישמי ניאו־נאצי, נכנס למרכז יהודי בפיטסבורג שבפנסילבניה, כשהוא חמוש, השמיע קריאות אנטישמיות, ירה לכל עבר ורצח כאחד עשרה יהודים שהיו במקום, ופצע אחרים באורח קשה ואנוש.

על פי הדיווח הרוצח נכנס לבנין בעת שבמקום נערכה ברית מילה בהשתתפות כשלושים איש. הוא צעק, "כל היהודים חייבים למות" והחל לירות. לאחר מסע הירי התבצר הרוצח בקומה השלישית והסגיר עצמו לאחר קרב יריות במהלכו נפצע קל והועבר לבית החולים.

פנסילבניה עונש מוות אנטישמיות בארה"ב טבח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד