א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
להציל הילדים

הגרמ"ד לנדא מקים קול זעקה: "במקרה של חשש שמד מחללים את השבת, זה פיקוח נפש"

"נודע לנו בבירור כי בס"ד כאשר יימצא סכום של כמה מאות אלפי ש"ח לטובת מערכה משפטית יקרה, וכן לרצות את האם – נוכל בע"ה להציל הילדים ויוכל הבעל אביהם לחנכם כראוי לילדי ישראל קדושים וטהורים"

הגרמ"ד לנדא מקים קול זעקה: "במקרה של חשש שמד מחללים את השבת, זה פיקוח נפש"
הגרמ"ד לנדא צילום: באדיבות המצלם

מקרה חמור במיוחד של ארבעה ילדים חרדיים שנמצאים בסכנת שמד רח"ל, הוציא את הגאון רבי משה דוד לנדא שליט"א, מראשי ישיבת 'נתיבות חכמה' מגדרו, וגרם לו לצאת בזעקה גדולה ומרה על הסכנת הרוחנית הגדולה הטמונה לארבעת הילדים, והצורך לסייע להם ולחלץ אותם מציפרוני השמד רח"ל.

מצילים את הילדים! בלחיצה כאן>>>

הגרמ"ד לנדא מעיד כי הוא מכיר את המקרה מקרוב, ורק לאחר שהתבררו לו הפרטים המלאים התגייס לעזרת המשפחה. הרב קורא מעומק ליבו במכתב הנרגש שהוציא כי "מצב כזה נחשב כפקוח נפש!!! וכנפסק בשו"ע שעל חשש שמד מחללים את השבת!!"

בכך הצטרף הגרמ"ד לנדא שליט"א לגאון רבי ישעיה ארואס שליט"א, רבה של קהילת 'תפארת ישראל' בירושלים שמכיר גם הוא את המקרה מקרוב ממש, ובשל כך פונה גם הוא לציבור ומבקש לעזור ולסייע לאב המתמודד עם הסכנה הרוחנית הנוראה האורבת לפתחם של ילדיו.

מדובר במקרה שבו התערער משהו בעולמה הפנימי של האם לאחר לידת הילד הרביעי. בתוך זמן לא רב מצא בעלה את עצמו כשהוא נותר לבד במערכה. הרעייה עזבה את הבית ודרשה גט, לאחר שקיבלה אותו הוסיפה להתדרדר, נטשה לחלוטין את דרך שמירת התורה והמצוות, עד שרחמנא ליצלן התבוללה, הלכה ונישאה לערל שאינו מזרע ישראל.

מהעבר האחר נותר האב עם ילדיו, יהודי ירא ושלם, שלכל אורך הדרך חשש ופחד שהמצב הרוחני של האם יגיע חלילה וחס גם לילדים.

וזה אכן קרה, האם החלה לדרוש וגם לקבל שותפות במשמרות על הילדים. הם נמצאים בעיקר אצל האב שבינתיים התחתן והקים את ביתו עם אשתו החדשה, אשה כשרה ויראת שמים. אבל מעת לעת מתארחים הילדים בבית אמם, יחד עם בעלה הגוי. הם אוכלים על שולחנם את מאכלי הטריפה רח"ל, נחשפים לתקשורת רחוקה לחלוטין מרוח התורה, נלקחים למקומות בילוי רחוקים מדרך התורה, גם בשבתות ובימים טובים רח"ל, ועוברים מסע מתוזמן ומרושע של ניסיונות העברה על דת.

מבחינה חוקית זכאי האב להגן על חינוך ילדיו ולחייב את האם לאפשר להם לשמור תורה ומצוות בהתאם לחינוך אליו הם רגילים מאז ומתמיד, אבל כדי להגן על זכויותיו החוקיות זקוק האב לייצוג משפטי הגון. בינתיים הייעוץ המשפטי הוא חינמי, והמייצגת היא עורכת דין שבעצמה אינה שומרת תורה ומצוות, כך שלמרות רצונה הטוב, היא לא מצליחה להעתיק את הלהט של האב אל הטיעונים בבית המשפט, והמצב הקיים נמשך ונגרר, בזמן שכל יום נוסף טומן בחובו סכנה נוראית לשלומם הרוחני של הילדים.

ועל כך כותב הגרמ"ד לנדא שליט"א במכתבו: "הענין כמובן דינו כפיקוח נפש לכל ענין כנפסק בשו"ע ס' שו', ובהדחה מאמונה, חמור מאיבוד חיים עצמן.

ונודע לנו בבירור כי בס"ד כאשר יימצא סכום של כמה מאות אלפי ש"ח לטובת מערכה משפטית יקרה, וכן לרצות את האם – נוכל בע"ה להציל הילדים ויוכל הבעל אביהם לחנכם כראוי לילדי ישראל קדושים וטהורים.
"והאב בעל חוב גדול ומחוסר פרנסה, והעול מוטל עלינו – כל עמך בית ישראל. ובכן אחינו בית ישראל בוזו כסף בוזו זהב, מי לא יחלץ חושים להצלת הילדים לבל יאבדו חלילה לאבינו שבשמים. ומצוה זו כוללת בחובה הרבה הרבה מצוות ואשרי מי שיזכה להשתתף בסכומים הגונים ובתפילה לאבינו שבשמים".

מצילים את הילדים! בלחיצה כאן>>>

קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד