כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
ניסיונות פשרה מאחורי הקלעים

רוטמן: "נשמח להתקדם לתיקון של מערכת המשפט בהסכמות"

יו"ר ועדת חוקה אמר בדיון בוועדה: "נשמח מאוד להתקדם לתיקון מערכת המשפט בהסכמות ובשיתוף פעולה". על פי דיווחים, מאחורי הקלעים נעשים ניסיונות להגיע לפשרה סבב החוק. בית הנשיא: "בשלב זה בבית הנשיא לא מכירים שהושגו הסכמות"

רוטמן: "נשמח להתקדם לתיקון של מערכת המשפט בהסכמות"
שמחה רוטמן צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

בוועדת חוקה נמשך גם בשעה זו שלב הנמקת ההסתייגויות לקראת אישור עילת אי-הסברות לקריאה שנייה ושלישית. בשעות הערב צפויים חברי הוועדה להתחיל להצביע על ההסתייגויות.

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן אמר בדיון: "נשמח מאוד להתקדם לתיקון מערכת המשפט בהסכמות ובשיתוף פעולה. האופוזיציה התנהלה בחוסר תום לב וסירוב מוחלט להסכמות".

רוטמן שהגיב לדברי חברי האופוזיציה במהלך הדיון המרתוני להנמקת הסתייגויות אמר: "מעולם לא היה דיון בהצעת חוק יסוד עם כ"כ הרבה שעות, מומחים ודוברים בעיקר מהאופוזיציה. כמעט כל דקה ושעה בדיונים היו מנוצלות היטב.

הדיונים היו מקיפים וממצים, אבל הצורה שבה האופוזיציה התנהלה הייתה בחוסר תום לב גדול. האופוזיציה התנהלה בסירוב מוחלט להסכמות, זמני הדיבור שניתנו לחברי הוועדה מטעם האופוזיציה היו מקיפים.

נשמח מאוד להתקדם לתיקון של מערכת המשפט בהסכמות ובשיתוף פעולה. האופוזיציה אומרת שיש לה חוסר אמון בממשלה ובמי שעומד בראשה, עצרו את החקיקה בניגוד לדעתי בסבב הקודם. זמן העצירה לא נוצל ע"י האופוזיציה לצורך הגעה להסכמות".

על פי דיווח בחדשות 12, בשעות האחרונות דנים בהצעת פשרה ולפיה, החלטות הממשלה במליאתה יהיו מוגנות מהתערבות בסבירות. החלטות שרים לא יהיו מוגנות מהתערבות. מינויים של שרים שמובאים לכנסת יהיו מוגנים מעילת הסבירות, אבל לא כל מינוי של שר. כמו כן תודגש חובת הפעולה בסבירות בחוק.

מבית הנשיא נמסר: "נשיא המדינה מברך על כל ניסיון להגיע להסכמה רחבה. הנשיא חוזר על קריאתו לקיים הידברות. אם רק צד אחד ינצח המדינה תפסיד. בשלב זה בבית הנשיא לא מכירים שהושגו הסכמות".
ועדת חוקה בית הנשיא עילת הסבירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד