ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
אתגר רפואי

תולים תקוות: שאנל בת ה-12 נחתה בארה"ב לטיפול מציל חיים

בת ה-12 מתמודדת מאז לידתה עם מום של סרעפת כפולה • המשמעות: זיהומים חוזרים ונשנים, אשפוזים בלתי נגמרים, הפרעות אכילה קשות ופגיעה חמורה במצב הנפשי • הבשורה: בימים האחרונים היא הגיעה לארה"ב כדי לעבור ניתוח מורכב שיציל את חייב ויעניק לה חיים רגילים בסייעתא דשמיא • האתגר: זה עולה המון כסף...

תולים תקוות: שאנל בת ה-12 נחתה בארה"ב לטיפול מציל חיים
טסה לניתוח מציל חיים צילום: unsplash

שאנל בת ה-12, ילדה חכמה ופיקחית, מלאת רוח חיים, אבל גם מלאת סבל ומכאוב. בקרוב מאוד היא תיאלץ להתחיל בטיפולי דיאליזה קבועים, בגלל התפקוד הנמוך של הכליות שלה: הכליה השמאלית משובתת לחלוטין, והימינית מתפקדת ברמה של 60 אחוזים בלבד.

שאנל מנחם נולדה עם סרעפת כפולה, מום מולד שגורם ללחץ על הכליות. כתוצאה מכך, סבלה מדלקות כליות חוזרות ונשנות, כשבכל פעם היא נכנסת לאשפוז ארוך ומייסר.

לתרומה מצילת חיים הקליקו כאן>>

הדלקות נגרמות כתוצאה מהפרשות שעולות מהקיבה על הכליות, כלומר, מאוכל... ולכן שאנל מנחם החליטה להפסיק לאכול. היא משתדלת ככל יכולתה שלא לאכול בגלל הפחד הממשי מפני האשפוז הבא. כך התפתחה אצלה גם הפרעת אכילה בנוסף לבעייה הכלייתית.

"היא מאוד פיקחית וחריפה, יש לה ניסיון חיים עשיר למרבה הצער. יותר מהרבה אנשים מבוגרים. לא מזמן מלאו לה 12 שנה, והיא שוקלת 25 קילוגרמים בלבד...".

בימים האחרונים הגיעה שאנל יחד עם אמה לארה"ב, שם היא מאושפזת בבית החולים בפילדלפיה, לקראת הניתוח שיציל את חייה. "יש היום טיפול חדשני, המאפשר לתקן את המום הזה, ולאחריו הכליות מאוששות וחוזרות לתפקד בצורה מלאה", מסבירה אמה כשהתקוה מפעמת בלבה.

עם תחילת ההכנה לניתוח המורכב, הבהירו הרופאים שמדובר במקרה קצת יותר מסובך ממה שחשבו, ויהיה צורך להאריך את השהות המתכוננת בבית החולים, אבל בסייעתא דשמיא הם מקווים מאוד שיצליחו לעמוד ביעדים, ולאפשר לשאנל היקרה לחזור לחיים בריאים ותקינים בעזרת ה'.

בינתיים היא כבר עברה בדיקת MRI מקיפה לצורך מיפוי מדויק ופרטני של הכליות ואזור הסרעפת. לשם כך הוחדר לגופה נוזל מיוחד שמבליט את כללי הדם והסרעפת בבדיקת ה-MRI. הרופאים אומרים שהם מנסים למצוא דרך לייתר את הניתוח, וייתכן שתהיה אפשרות להסרת צנורית מיותרת, ולהביא לשיפור גדול מאוד בתפקוד הכליות והתפקוד הכללי של שאנל.

הבדיקות והטיפולים מחלישים אותה מאוד, היא ישנה הרבה, ואמה יושבת לצדה ומתפללת מעומק הלב בתקווה לשיפור גדול ולכך שתזכה לשוב הביתה יחד עם שאנל, כשהיא בריאה ושלמה בעז"ה.

"אם הטיפול יעבור בשלום, המשמעות היא שהיא תהיה ילדה בריאה לכל דבר, זה יעזור גם להתמודד עם הפרעות האכילה שנובעות מהחשש הגדול מפני אשפוזים חוזרים ונשנים. אימת הדיאליזה לא תרחף מעל ראשה, והיא תוכל להיות ילדה רגילה לכל דבר", מסבירה אמה.

אבל כדי לבצע את הניתוח יש להם עוד משוכה אחת אחרונה שהם צריכים לעבור: עניין התשלום. המשפחה הצליחה לגייס עד כה את רוב רובו של הסכום, בכוחות עצמה ובעזרת אנשים טובים שהתגייסו לסייע, אבל עדיין חסרה השלמה אחרונה, והמשפחה פונה לציבור פעם נוספת בבקשה לעזרה: הילדה חייבת לעבור את הטיפול הרפואי הזה, זה יציל את חייה, התרומה שלכם תסייע לה לחיות! אל תהססו, בואו ועזרו לשאנל לצאת מהמצב מסכן החיים בו היא נמצאת!!!

לתרומה מצילת חיים הקליקו כאן>>

קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד