כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
לקראת לילה לבן

ועדת החוקה מצביעה על רבבות הסתייגויות בחוק הסבירות

ועדת החוקה של הכנסת החלה לפני זמן קצר להצביע על 27,676 ההסתייגויות שהגישו חברי האופוזיציה על הצעת החוק לצמצום עילת הסבירות. בפועל יהיו "בסך הכול" 1,383 הצבעות, והן צפויות להימשך כל הלילה

ועדת החוקה מצביעה על רבבות הסתייגויות בחוק הסבירות
הדיון בוועדת חוקה צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לקראת לילה לבן של הצבעות: ועדת החוקה של הכנסת החלה לפני זמן קצר להצביע על 27,676 ההסתייגויות שהגישו חברי האופוזיציה על הצעת החוק לצמצום עילת הסבירות. 

ההצבעות החלו בתום ישיבת מליאת הכנסת, ואחרי 19 שעות של דיונים בוועדה, שהחלו אמש בשעה 21:00 ונמשכו עד לתחילת ישיבת מליאת הכנסת בשעה 16:00.

על מנת לזרז את ההצבעות ככל הניתן, יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן החליט כי כל הצבעה תהיה על 20 הסתייגויות במקבץ אחד, כך שבפועל יהיו "בסך הכול" 1,383 הצבעות, והן צפויות להימשך כל הלילה.

בתום ההצבעות בשעות הבוקר תתקיים ההצבעה הסופית שבה תאושר ההצעה לצמצום עילת הסבירות, באמצעות תיקון "חוק יסוד: השפיטה", לקריאה שנייה ושלישית במליאה.

כבר בתחילת השבוע הבא הקואליציה מתכוונת להביא את החוק לאישור סופי במליאה.

בהודעה שקיבלו חברי הקואליציה בוועדה נאמר כי משעת תחילת ההצבעות בשעה 17:20, עליהם להיות נוכחים בוועדה עד 22:00. "בשעה 22:00 ועד 4:00 דאגנו לכם להחלפות ולכן תוכלו ללכת לנוח 6 שעות במלונות. בשעה 4:00 עליכם לחזור להצבעות עד שנסיים", נכתב.

 
ועדת חוקה שמחה רוטמן עילת הסבירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד