ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
במהלך ההפגנות

"תקלה מסתורית": מתקפת סייבר של המחאה? הרכבת הושבתה בכול הארץ

ברחבי הארץ התפשטה בשעה האחרונה חרושת שמועות על כך שתקלה נרחבת הובילה להשבתת הרכבות בכל הארץ, נגרמה ע"י מתקפת סייבר של מי מארגוני המחאה, ברכבת ישראל מסרו כעבור זמן קצר כי התקלה תוקנה

"תקלה מסתורית": מתקפת סייבר של המחאה? הרכבת הושבתה בכול הארץ
ההפגנות בתחנת רכבת השלום בת"א צילום: Chaim Goldberg/Flash90

ברכבת ישראל קראו לפני זמן קצר לציבור הנוסעים להשתמש בתחבורה ציבורית אלטרנטיבית בגלל "תקלת מחשוב" לטענתם, אלא שבמרחבי הרשת עולות ספקולציות שמדברות על מתקפת סייבר שפגעה במערכות המחשוב של רכבת ישראל, לאחר הבטחה בימים האחרונים של מארגני המחאה למתקפה מסוג זה. בכל אופן כעבור זמן קצר הודיעו מרכבת ישראל כי התקלה תוקנה.

העיתונאי עמית סגל כתב בחשבון הטלגרם שלו: "תקלה מסתורית ברכבת יום אחרי שבמחאה הבטיחו פעולות סייבר וכשיום השיבוש מתמקד ברכבת. קודם לכן טענו ברכבת ישראל שזו תקלה. כעת שתיקה מכיוונם".

ההודעה של רכבת ישראל

זמן קצר קודם לכן התרחש אירוע חריג כשמפגין משך ידית בלם חירום ברכבת בסמוך לחדרה, וגרם לעצירתה. במקביל, שישה חשודים נעצרו בתחנת הרכבת ההגנה בת"א, בכך שחיכו במבואה ובתזמון ירדו לרציפים וחסמו את דלתות הרכבת.

גורמים ברכבת מסרו כי "מדובר בכפתור חירום של כיבוי אש שמפגין לחץ עליו והוריד את מערכת החשמל ואז גם הגנרטור של הגיבוי לא עזר. המפגין לא היה אמור להיות שם".

הרפורמה המשפטית רכבת ישראל מתקפת סייבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד