כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
סאגה בלתי נגמרת

נפתח קברה של נפטרת מילדי תימן

קברה של נפטרת מילדי תימן נפתח בהתאם לחוק פתיחת קברים ילדי תימן מזרח ובלקן. הקבר נפתח לבקשת המשפחה ובהוראת בית המשפט. נמצאו שרידים שהועברו למכון לרפואה משפטית

נפתח קברה של נפטרת מילדי תימן
פלאש 90

בשעות הבוקר המוקדמות בבית העלמין הישן בנתניה נפתח קברה של המנוחה סעדה קרני בהתאם לחוק פתיחת קברים ילדי תימן מזרח ובלקן.

הקבר נפתח לבקשת המשפחה ובהוראת בית המשפט על ידי ד"ר חיים כהן וד"ר מיכל פיר מהמכון לרפואה משפטית ובניהול עו"ד מאיר ברודר המשמש מטעם משרד הבריאות כפרויקטור פתיחת קברים ילדי תימן.

בשיתוף פעולה עם חברה קדישא על פי רישומיה ומפות שערכה ובדיקת סונר (אולטרסאונד) שערך משרד הבריאות אותר המיקום המשוער של קבר המנוחה. היום, כאמור, נפתח הקבר ונמצאו שרידים שהועברו למכון לרפואה משפטית להמשך הלכי הזיהוי והפקת ד.נ.א.

ממשרד הבריאות נמסר כי "המשרד ימשיך לפעול על מנת לסייע למשפחות להגיע לחקר האמת בפרשה כואבת זו".

גם בשנה שעברה נפתח קבר, בבית העלמין נחלת יצחק בתל אביב, נפתח בשנה שעברה קברו של הילד יוסף מלמד, שנחשד כאחד מחטופי ילדי תימן. את פתיחת הקבר יזמה משפחתו של הילד שמקווה כי אכן יהיה צדק היסטורי.

יוסף מלמד, התינוק שקברו נפתח, הגיע על פי הסיפור עם אמו לבית החולים הדסה בתל אביב, אולם למחרת נאמר לה כי הוא נפטר ונקבר על ידי צוות בית החולים. החשד אצל המשפחה התעורר בחלוף שנים כאשר הגיע לבית משפחתו צו גיוס ולאחר בדיקה התברר שבמשרד הפנים תועד כי ב-1963 הוא עזב את הארץ.

 

משרד הבריאות פרשת ילדי תימן מכון רפואה משפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד