י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הישיבה קיבלה את הסכום

חשיפה: הפתק שעמו נפטר הגרי"ג נמכר בסכום עתק

הפתק שעמו נפטר מרן הרב אדלשטיין זצ"ל בידו בעת שהכין את השיעור היומי נמכר תמורת סכום עתק לנדיב מדרום אמריקה. 'בחדרי חרדים' חושף את הפרטים מאחורי המכירה והסירוב של משפחתו של ראש הישיבה לקבל כסף תמורת נכסיו וחפציו של הגרי"ג זצ"ל

חשיפה: הפתק שעמו נפטר הגרי"ג נמכר בסכום עתק
מרן הרב אדלשטיין בשיעור בבית הולים צילום: באדיבות המצלם

השיעור האחרון שמסר מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין זצוק"ל לא מפסיק להכות גלים ברחבי העולם ונדמה שלא היה קידוש השם גדול מזה, בהסתלקותו מסר את השיעור חיזוק הגדול ביותר, כאשר אין יהודי ברחבי העולם שלא נחשף לתיעוד מהשיעור האחרון שמסר כשגופו כבר היה נראה שעזב את העולם ורק הנשמה מתעקשת למסור עוד שיעור.

נוסף על השיעור עצמו שמסר ביממה האחרונה לחייו, התפרסם גם הפתק בו כתב ביום פטירתו - יום שלישי בבוקר, את השיעור אותו תכנן למסור, ואז יצאה נשמתו במיתת נשיקה כאשר הפתק ביד שמאל והעט ביד ימין, תוך כדי כתיבת השיעור עלתה הנשמה לישיבה של מעלה, וכפי שהתבטא חתנו ראש ישיבת 'ארחות תורה' הגאון רבי איתמר גרבוז שרבי גרשון בוודאי מוסר את השיעור שכתב בפתק ליושבי מתיבתא דרקיעא בישיבה של מעלה.

כעת אנו מפרסמים בפרסום ראשון שהפתק נמכר תמורת סכום עתק לתומך תורה מפנמה שבדרום אמריקה שביקש לקבל לידיו את הפתק המקורי, הסכום הועבר באופן מלא לאחד מהישיבות בארץ ישראל, משפחתו של מרן ראש הישיבה זצוק"ל מסרבת לקבל כסף תמורת נכסי הרב.

הפתק שנמכר בסכום עתק

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מדובר בישיבה שהייתה חביבה ביותר על מרן זצוק"ל בחייו ודאג לה רבות.

בני משפחתו של מרן זצוק"ל והרוכש סיכמו לא לפרסם את הסכום המלא אך מדובר בסכום עתק שישפיע על עולם התורה רבות לזכר נשמת מרן ראש הישיבה הגרי"ג זצוק"ל, ובפרט שהישיבה שקיבלה את סכום התרומה הייתה חביבה ביותר על מרן ראש הישיבה וכעת משמים הוא דואג להם להמשך קיום התורה בשנים הבאות.

 פענוח הכתב של ראש הישיבה

הרב גרשון אדלשטיין שיעור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד