י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לאחר הפגישה עם ביידן

נשיא המדינה נפגש עם מזכיר המדינה האמריקאי

לאחר שנפגש עם הנשיא ביידן בבית הלבן, נשיא המדינה יצחק הרצוג, קיים הלילה פגישה גם עם מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן. הרצוג הודה לבלינקן על תמיכת ארה"ב בישראל

נשיא המדינה נפגש עם מזכיר המדינה האמריקאי
נשיא המדינה עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן צילום: בית הנשיא

נשיא המדינה יצחק הרצוג, קיים פגישה הלילה עם מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, לאחר שנפגש עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בבית הלבן. בפתח פגישתם נשאו השניים הצהרות לתקשורת. נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר: "ברוך הבא אדוני המזכיר, היה נפלא לראות אותך לפני כן בחדר הסגלגל עם הנשיא ביידן. אני רוצה להודות לך אדוני המזכיר, ואני רוצה להודות לממשל האמריקני על שאירח אותי באדיבות רבה כל כך בעת הזו, כשאנו מציינים 75 שנים לעצמאותה של ישראל, זהו רגע היסטורי גדול. וכמובן רגע בו אנו מציינים את היחסים הייחודיים בין ישראל לארה"ב. אני רוצה להודות לך אדוני המזכיר על השאיפה למטרות כה חשובות ביניהן הכלה, הגבלה ועצירת תכנית הגרעין האיראנית, ובניית קואליציה אזורית של מדינות שרודפת שלום ורוצה יותר ויותר אינטגרציה עם ישראל באזור".

עוד אמר הרצוג: "כמובן שבהתמודדות עם האתגרים הגדולים של האנושות, ישראל יכולה לתרום באופן משמעותי. ואנחנו כמובן נדון גם במצב בלבנון וגם בסוגיית השבויים והנעדרים שלנו ברצועת עזה. תודה רבה לך אדוני המזכיר על הידידות והתמיכה שלך".

מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן אמר: "אדוני הנשיא, זהו תענוג וגם כבוד להיות איתך, הייתה לי ההזדמנות להיות איתך כאן בוושינגטון ובישראל. אני יכול לומר לך בשמי, בשם הממשל, והכי חשוב בשם הנשיא - אנו אסירי תודה על המנהיגות שלך והשותפות איתך. אכן יש לנו מערכת יחסים ייחודית, המבוססת על מחויבותנו לביטחון ישראל, אך גם מבוססת על ערכים דמוקרטיים. ומה שעשית, המנהיגות שהפגנת ליישום הערכים הללו, אשר מביאה את האנשים ליישם יחד את הערכים האלו, לא יכולה להיות חשובה יותר".

עוד אמר: "כפי שאמרת, אנו מחויבים עמוקות לעבוד יחד בהתמודדות עם האתגר שמציבה איראן. במיוחד כדי לוודא שהיא לעולם לא תרכוש נשק גרעיני. אנו מחויבים עמוקות לתהליך הנורמליזציה והן להעמקה והרחבה של יחסי ישראל עם שכנותיה הרחוקות. ואנחנו גם מחויבים למצוא דרך לשתי מדינות לשני עמים, דבר שלדעתנו חיוני לביטחונה ארוך הטווח של ישראל ולמעמדה כמדינה יהודית דמוקרטית. בתחומים אלה ובתחומים רבים אחרים, השותפות שלנו הולכת ומעמיקה וההערכה שיש לנו לתפקיד שאתה ממלא לא יכולה להיות גדולה יותר".

לסיום אמר בלינקן: "אני חושב שזה גם אירוע מאוד מיוחד שאתה כאן בציון 75 שנות עצמאות למדינת ישראל, אתה הולך בעקבות אביך בנאום במושב המשותף של הקונגרס, לו אנו מצפים מאוד".

הבית הלבן נשיא ארה''ב נשיא המדינה ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד