ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
תוך כדי שהוא צוחק

חייל אמריקאי ערק בכוונה לצפון קוריאה

טוראי של צבא ארה"ב, בן 23, ערק לצפון קוריאה לאחר שריצה עונש מאסר בכלא בדרום קוריאה בגין קטטה. החייל היה בסיור בגבול מהצד של דרום קוריאה כשהוא רץ לפתע לתוך צפון קוריאה תוך כדי צחוק

חייל אמריקאי ערק בכוונה לצפון קוריאה
חיילים בצבא צפון קוריאה צילום: unsplash

החייל האמריקאי שנעצר אתמול בצפון קוריאה שוחרר לאחרונה מהכלא בדרום קוריאה לאחר שריצה עונש מאסר באשמת תקיפה, כך דווח בדרום קוריאה.

החייל, טוראי טרוויס קינג, חצה אתמול את הגבול בכוונה וללא אישור במהלך סיור של מטיילים באזור הגבול המשותף, כך אישרו גורמים אמריקאים.

עדי ראייה סיפרו כי קינג, בן 23, צעק 'הא חה חה' בזמן שרץ הרחק מקבוצת המטיילים ועבר את קו הגבול.

התקרית אירעה יממה לאחר שקינג נלקח לנמל תעופה בדרום קוריאה לאחר שחרורו מהכלא, שם נכלא בשל עימות עם מקומיים. הוא היה אמור לטוס בחזרה לארה"ב ולהתייצב בבסיס בטקסס.

אבל במהלך מופרך, קינג יצא לטיול, ובמקום לעלות על המטוס בנמל התעופה הבינלאומי אינצ'און, הוא הצליח לעזוב את שדה התעופה, ואז יצא לסיור בגבול.

בתקשורת הדרום קוריאנית דווח שהאזרח האמריקני ערק לצפון קוריאה, גורמים רשמיים בפנטגון ובמחלקת המדינה לא מסרו מניע למעשיו. על פי ההערכות, קינג שהה חודשיים במעצר בדרום קוריאה. לאחר מכן הוא בילה שבוע בהשגחה בבסיס אמריקאי בדרום קוריאה, ועזב את הבסיס ביום שני.

עד ראיה אמר לרשת CBS שקבוצת המטיילים ביקרה בבניין באזור כאשר האיש השמיע "חה חה חה" בקול רם, ופשוט רץ בין כמה בניינים.

"חשבתי שזו בדיחה גרועה בהתחלה, אבל כשהוא לא חזר, הבנתי שזו לא בדיחה, ואז כולם הגיבו והדברים השתגעו", סיפר העד.

שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין אמר כי גורמים רשמיים הודיעו על כך למשפחתו של החייל, והוסיף: "יש הרבה שאנחנו עדיין מנסים ללמוד, אנחנו מאמינים שהוא במעצר צפון קוריאני, אנחנו עוקבים מקרוב אחר המצב".

מקרים של עריקת אמריקאים או דרום קוריאנים לצפון קוריאה הם נדירים, יותר מ-30,000 צפון קוריאנים נמלטו לדרום קוריאה מאז סוף מלחמת קוריאה 1950-53.

ארה''ב צפון קוריאה דרום קוריאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד