כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
"דקרה לנו סכין בגב"

יורש העצר הסעודי בנתק עם נשיא איחוד האמירויות - לא שוחחו חצי שנה

יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן אמר לעיתונאים כי יש נתק בינו לבין איחוד האמירויות. בת בריתה של סעודיה במשך עשרות שנים. איחוד האמירויות הערביות, "דקרה לנו סכין בגב", אמר    

יורש העצר הסעודי בנתק עם נשיא איחוד האמירויות - לא שוחחו חצי שנה
מוחמד בן סלמאן צילום: משרד החוץ הסעודי

יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן אמר לעיתונאים מקומיים בריאד בתדרוך נדיר בדצמבר מסר מדהים. כי "בת בריתה של המדינה במשך עשרות שנים, איחוד האמירויות הערביות דקרה לנו סכין בגב".

"הם עוד יראו מה אני יכול לעשות", אמר לקבוצת עיתונאים, כך לפי אנשים בפגישה ששוחחו עם העיתון 'וול סטריט ג'ורנל'.

פקידים אמריקאים אמרו שהם חוששים שהיריבות במפרץ עלולה להקשות על יצירת ברית ביטחונית מאוחדת למלחמה באיראן, לסיים את המלחמה בת שמונה השנים בתימן ולהרחיב את הקשרים הדיפלומטיים של ישראל עם מדינות מוסלמיות.

"אלו שני אנשים שאפתניים מאוד שרוצים להיות שחקני מפתח באזור", אמר בכיר בממשל ביידן. "ברמה מסוימת הם עדיין משתפים פעולה. כעת אף אחד לא נראה נוח עם השני, זה לא מועיל לנו שהם יהיו זה בגרונו של זה".

שני המנהיגים לא דיברו זה עם זה יותר משישה חודשים, כך אמרו מקורבים אליהם, והמחלוקות הפרטיות שלהם זלגו לשטח פתוח.

לאיחוד האמירויות ולערב הסעודית יש אינטרסים שונים בתימן אשר ערערו את המאמצים לסיים את הסכסוך במדינה, והתסכולים של האמירויות על הלחץ הסעודי להעלות את מחיר הנפט העולמי יוצרים סדקים חדשים בארגון המדינות המייצאות נפט.

בהצהרות ל"וול סטריט ג'ורנל", אמר פקיד באיחוד האמירויות בשם הממשלה כי הטענות על יחסים מתוחים הן "שקריות באופן מוחלט וחסרות בסיס", ובכיר סעודי כינה את הדיווח "פשוט לא מדויק".

"איחוד האמירויות היא שותפה של ערב הסעודית, עם מגוון רחב של נושאים בעלי אינטרס הדדי", אמר הפקיד הסעודי. "שתי המדינות עובדות יחד עם שכנות נוספות במפרץ על תיאום מדיני, ביטחוני וכלכלי", אמר הפקיד.

פקיד איחוד האמירויות אמר כי "השותפות האסטרטגית שלהם מבוססת על אותן מטרות וחזון לשגשוג אזורי, ביטחון ויציבות".

מוחמד בן סלמאן איחוד האמירויות וול סטריט ג'ורנל סעודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד