כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
כדאי לדעת

האם ההליכה עם כפכפים בריאה לנו | לא מה שחשבתם

זה נשמע נוח, זה מרגיש קליל בייחוד בתקופה חמה זו, אבל כפכפים אינם בהכרח בריאים. במשרד הבריאות מונים את המגרעות והנזקים האפשריים 

האם ההליכה עם כפכפים בריאה לנו | לא מה שחשבתם
אילוסטרציה צילום: unsplash

הכי נוח להשתחל לכפכפים, קלילים ונגישים. עד כדי כך ששכחנו שהם רק כפכפים.

האם אנחנו מודעים להשלכות של הכפכפים על הבריאות שלנו? במשרד הבריאות מאירים בנושא:

הליכה עם כפכפים מדי יום, לאורך זמן ולמרחקים גדולים עלולה לגרום למספר בעיות בהיעדר תמיכה, הגנה ויציבות לרגל שכפכפים לא מספקים. מה עלול להתרחש?

כאבי כף רגל וקרסול: לכפכפים חסרה תמיכה וריפוד בקשת כף הרגל, זה עלול להוביל לכאב, במיוחד אם כאשר הולכים למרחקים ארוכים או על משטחים לא אחידים.

כאבי עקב: הסוליות הדקות של כפכפים עלולות לחשוף את העקבים שלך לפגיעה ולחץ מוגזמים, דבר שיכול להוביל ל"דורבן" - דלקת של רצועת הרקמה המחברת את עצם העקב לאצבעות הרגליים.

מעידות ונפילות: כפכפים עשויים להיות פחות יציבים מנעליים בהיעדר רצועה מאבטחת או שרוכים. הם יכולים להחליק בקלות או להיתפס על משטחים לא אחידים, מה שמגביר את הסיכון למעוד או ליפול.

יציבות: בכפכפי אצבע האצבעות שלך עשויות לאחוז בכפכפים כדי לשמור אותם במקומם, מה שיכול לאורך זמן להשפיע גם על יישור כפות הרגליים, הקרסוליים, הברכיים, הירכיים ואפילו עמוד השדרה שלך.

שלפוחיות ושפשוף: רצועות הכפכפים עלולים להתחכך בעור שלך, ולהוביל לשלפוחיות, גירוי ושפשוף, במיוחד בין אצבעות הרגליים.

חוסר תמיכה לקשת: אם יש לך רגליים שטוחות או בעיות אחרות הקשורות לקשת (קשת נמוכה או גבוהה), נעילת כפכפים לתקופות ממושכות עלולה לגרום לאי נוחות או לכאב.

היגיינה: כפכפים חושפים את כפות הרגליים שלך ללכלוך, חיידקים ומזהמים אחרים הנמצאים על הקרקע. זה יכול להגביר את הסיכון לזיהומים, כגון בכף הרגל או דלקת ציפורניים פטרייתית, במיוחד עבור חולי סוכרת.

בקיצור, אל תתנו לכפכף לכפכף אתכם...

כפכפים בריאות כאבי רגליים כפות רגליים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד