כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מתקדמים בחקיקה

בוועדת חוקה נמשכות ההצבעות על רבבות ההסתייגויות של האופוזיציה

ועדת החוקה מקיימת בשעה זו הצבעות על הרביזיות לאחר שהסתיימו ההצבעות על 27,676 ההסתייגויות שהגישו חברי האופוזיציה על הצעת החוק לצמצום עילת הסבירות. ההצבעה על החוק צפויה בסביבות השעה 09:00 בבוקר

בוועדת חוקה נמשכות ההצבעות על רבבות ההסתייגויות של האופוזיציה
בוועדת החוקה צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

ועדת חוקה מקיימת בשעה זו הצבעות על הרביזיות (הצבעות חוזרות על ההסתייגויות), לאחר שהסתיימו ההצבעות על 27,676 ההסתייגויות שהגישו חברי האופוזיציה על הצעת החוק לצמצום עילת הסבירות.

ההצבעה על החוק צפויה בסביבות השעה 09:00 בבוקר.

במהלך הלילה הוציא יו"ר הוועדה שמחה רוטמן את הח"כים גלעד קריב ורון כץ וכשחזרו להצבעות אמר: "חברי הכנסת קריב וכץ באו לבצע הפרעה חמורה לסדר ההצבעה, החלו לצרוח במטרה לשבש את הצבעה. יש חוקים האוסרים הפרעה במהלך הצבעה והניסיון לייצר הפרעה וצעקות הוא הפרה של כללי האתיקה".

יועמ"שית הכנסת, עו"ד שגית אפיק, אמרה במהלך ההצבעה: "בשיטה שנבחרה להנמקת ההסתייגויות נעשתה הבחנה בין 18 שעות הנמקת הסתייגויות לבין ההצבעות. היו אופציות נוספות שניתן היה לבחור. צפיתי בשידור והיה נראה שיש קצב סביר. אמשיך לעקוב אחר התנהלות ההצבעה. יש קו גבול דק מאוד בין הצורך המוצדק לפעמים של הח"כים המסתייגים לייצר הפרעה להצבעה לבין העובדה שההצבעה צריכה להתקיים מרגע שהוכרזה".

עוד אמרה אפיק: "בהצבעה לקריאה ראשונה היו הפרעות רבות ומנהל הוועדה התבקש לתקן הצבעה והמלצנו ליו"ר הוועדה לקיים הצבעה חוזרת. אחרי צפייה שערך מנהל הוועדה, הוא גילה שלא נדרש תיקון".

כזכור, ועדת החוקה של הכנסת החלה אמש להצביע על 27,676 ההסתייגויות שהגישו חברי האופוזיציה על הצעת החוק לצמצום עילת הסבירות. 

ההצבעות החלו בתום ישיבת מליאת הכנסת, ואחרי 19 שעות של דיונים בוועדה, שהחלו אמש בשעה 21:00 ונמשכו עד לתחילת ישיבת מליאת הכנסת בשעה 16:00.

על מנת לזרז את ההצבעות ככל הניתן, יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן החליט כי כל הצבעה תהיה על 20 הסתייגויות במקבץ אחד, כך שבפועל יהיו "בסך הכול" 1,383 הצבעות, והן נמשכו כל הלילה.

כבר בתחילת השבוע הבא הקואליציה מתכוונת להביא את החוק לאישור סופי במליאה.

 

 
ועדת חוקה עילת הסבירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד