י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"נקצה תוספת תקציבית"

שר העבודה הרב יואב בן צור בסיור מקצועי במרכז כיוון בירושלים

״נשים חרדיות משקיעות את מיטב כספן וזמנן כדי לרכוש מקצוע איכותי להייטק אבל הן לא מצליחות להתקדם ושכרן נמוך בהשוואה למגזר הכללי. נלחם בתופעת הניצול בשכר בענף הייטק ונקצה תוספת תקציבית לטיפול בשדרוג השכלתן המקצועית, מעמדן ושכרן של העובדות החרדיות"

שר העבודה הרב יואב בן צור בסיור מקצועי במרכז כיוון בירושלים
סיור מיוחד צילום: יח"צ

שר העבודה יואב בן צור קיים היום (ג) סיור במרכז כיוון בירושלים מלווה במנכ"ל משרד העבודה ישראל אוזן.

הביקור נערך יממה לאחר ההודעה על זכיית קרן קמ"ח המפעילה את 'מרכז כיוון', במכרז להפעלה של מרכזי ההכוון התעסוקתי לחרדים במחוז צפון ובסובב ירושלים בשיתוף פירמת BDO.

במהלך הביקור סקר מנכ"ל 'מרכז כיוון' יחיאל אמויאל, סקר בפני השר בן צור ומנכ״ל משרדו ישראל אוזן בהישגי המרכז ובפעילות המגוונת לקידום התעסוקה בציבור החרדי ושילובו בתעסוקה איכותית עם פרנסה מכובדת. אמויאל הציג לשר את הפרוייקטים השונים של מרכז כיוון, המיועדים לכל פלחי הציבור החרדי בירושלים.

בדיון שנערך בהשתתפות שר העבודה, מנכ״ל משרדו, הנהלת קרן קמ״ח מוטי פלדשטיין והסמנכ"ל עו״ד אברהם יוסטמן, אביעד שוורץ אחראי תחום תעסוקת חרדים במשרד העבודה, מר גיל ריבוש ראש מינהל שירותי קהילה בעיריית י-ם מר חיים עמר מנהל הרשות העירונית לתעסוקה ואליהו וינד האחראי על תעסוקת חרדים ברשות, הוצגו האתגרים הייחודיים בתחום תעסוקת חרדים לצד הפתרונות החדשניים להגברת החשיפה לתכניות קרן קמ״ח בכלל ומרכז כיוון בפרט, בדגש על תכניות חדשניות לשילוב גברים חרדים ונשים חרדיות במשרות איכותיות בתעשיית ההייטק.

השר בן צור: ״נשים חרדיות משקיעות את מירב כספן וזמנן ברכישת מקצוע הנדסת תוכנה או מקצועות איכותיים אחרים, אבל הן לא מצליחות להתקדם במקומות העבודה ולהגיע לשכר מכובד. המצב הזה כואב לי מאוד, וזאת אחת המטרות המרכזיות שלי במשרד העבודה. אם יש צורך למשאבים נוספים, אנחנו נקצה תוספת תקציב לטיפול בשכר העובדות החרדיות".


במהלך הסיור • יח"צ

בדבריו בירך השר את הנהלת הקרן והעובדים על הזכיה במכרז להפעלת מרכזי ההכוון התעסוקתי לחרדים באזור צפון וסובב ירושלים יחד עם פירמת BDO, ואמר כי ״מרכז כיוון הפועל בהכוונת הרשות העירונית לתעסוקה בעיריית ירושלים הגיע להישגים יוצאי דופן שיהוו תשתית איכותית ומודל לקידום תעסוקת חרדים גם בשאר מרכזי ההכוון שהקרן תפעיל״.

ישראל אוזן מנכ״ל משרד העבודה: ״ההישגים של קרן קמ"ח בתחום תעסוקת חרדים, הם הצלחה מוכחת בשטח שצריכה להפוך למודל כלל ארצי. בתכניות האופרטיביות של משרד העבודה, ניתן דגש על חיזוק הפעילות החדשנית של מרכז כיוון עם המעסיקים והציבור החרדי, נסייע בהכשרות מקצועיות ובקידום נשים חרדיות לתעסוקה איכותיות ע"י הכשרה מקצועית נוספת בכדי להעשיר את השכלה לעובדות שכבר בתוך מעגל הייטק״.

מוטי פלדשטיין מנכ״ל קרן קמ״ח: ״השר בן צור מכיר מקרוב את תחום התעסוקה בכלל ותעסוקת חרדים בפרט, כבר שנים רבות. אנו מודים לשר, למנכ"ל ולצוות תחום תעסוקת חרדים במשרד העבודה על האמון בנו ועל הבחירה בקרן קמ״ח להפעלת מרכזי ההכוון התעסוקתיים לחרדים בצפון ובסובב ירושלים ובטוחים כי בעבודה משותפת נוכל להרחיב את אחוז ההשתתפות של הציבור החרדי בשוק התעסוקה ולהגיע להישגים משמעותיים גם בנושא השכר ומעמדן של נשים חרדיות עובדות".

מרכז כיוון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד