ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
מוטב מאוחר

טנדר הסייבר: החידוש הבא של טסלה

"טנדר הסייבר" של טסלה הוא אחד הרכבים המיוחדים ביותר של היצרנית. אין בו כמעט זווית עגולה אחת, הוא מעוצב כמו חללית והגוף שלו עשוי פלדה אלחלד. לפי פרסומים בארצות הברית יש לו ארבעה מנועים חשמליים אשר מניעים את כל גלגליו

טנדר הסייבר: החידוש הבא של טסלה
הטנדר החשמלי של טסלה - סייברטראק - נכנס באיחור רב ליצור סדרתי צילום: טסלה

סופסוף גם לטסלה יש טנדר: יצרנית הרכב החשמלי טסלה מודיעה רשמית כי ה"סייברטראק", הטנדר החשמלי העתידני של טסלה, הראשון ירד מפס היצור של החברה בטקסס.

כמו תמיד, בטסלה העדיפו פשוט להודיע על הטנדר הראשון שיוצר באמצעות חשבון הטוויטר של החברה ועשו זאת באמצעות צילום של הטנדר הראשון מוקף בעובדים של טסלה. הטנדר הראשון של טסלה אינו מיועד עדיין לשיווק לציבור הרחב אלא למטרת בדיקות מכיוון שמדובר ברכב שהוא אב טיפוס. יתר הטנדרים החשמליים של טסלה ייוצרו ממש בעוד חודשיים שלושה.

הסייברטראק, כלומר "טנדר הסייבר" של טסלה הוא אחד הרכבים המיוחדים ביותר של היצרנית, קודם כל בגלל המראה: מדובר בטנדר שפשוט קורע את ספר החוקים של יצרני הרכב הוותיקים: אין בו כמעט זווית עגולה אחת, הוא מעוצב כמו חללית והגוף שלו עשוי פלדה אלחלד. לפי פרסומים בארצות הברית יש לו ארבעה מנועים חשמליים אשר מניעים את כל גלגליו. ומעבר לכך, זהו הטנדר הראשון של טסלה, עובדה מרתקת בפני עצמה, כי עד כה טסלה יצרה רק רכבי כביש שטח ומכוניות משפחתיות קטנות ומכוניות מנהלים.

הסייברטראק עצמו ידע לא מעט עליות ומורדות במהלך השנים אשר עברו מאז שהוצג: כאשר אילון מאסק, הבוס של טסלה הציג את הסייברטראק לראשונה הוא טען שהחלון שלו עשוי זכוכית משוריינת, אבל כאשר מאסק הטיל עליו כדור מתכת הזכוכית התנפצה. עד היום לא ברור האם מאסק התלוצץ או שבאמת טסלה תכננה טנדר עם זכוכית שלא ניתן לשבור ופשוט עשתה בושות. לאחר מכן התרחשו עיכובים רבים ודחיות של תאריך ההשקה של הסייברטראק ממגוון סיבות – אבל כל זה לא משנה כעת: בארצות הברית טוענים שלטסלה יש פוטנציאל לרשום בקלות מעל מיליון הזמנות לטנדר החשמלי החדש וכעת ניתן רק לחכות ולראות כיצד פורד ושברולט – השולטות בשוק של כמעט 3 מליון טנדרים מדי שנה בארה"ב - יתמודדו עם האיום.

 

טוויטר טנדר אילון מאסק טסלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד