כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
אחרי הטור ב"טיימס"

ראש המל"ל: המסר של ביידן כפי שתואר אצל פרידמן - לא נאמר בשיחה

ברקע ביקור הרצוג במדינה: אחרי שפרשן הניו יורק טיימס, תומאס פרידמן, פרסם הבוקר את דברי נשיא ארה"ב לפיהם רה"מ בנימין נתניהו קיבל מסר נחרץ מג'ו ביידן בבקשה לעצור את החקיקה המשפטית בכנסת, הוציא ראש המל"ל צחי הנגבי הודעת הבהרה המכחישה את הדברים

ראש המל"ל: המסר של ביידן כפי שתואר אצל פרידמן - לא נאמר בשיחה
נתניהו במליאת הכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הודעת הבהרה חריגה: ראש המל"ל צחי הנגבי הכחיש את דבריו של פרשן הניו יורק טיימס תומאס פרידמן, שציטט הבוקר את נשיא ארה"ב ביידן שסיפר לו שדרש מנתניהו לעצור את החקיקה.

בהודעה נכתב: "שיחת הטלפון בין נשיא ארה״ב לראש הממשלה היתה, כפי שתואר על ידי שני הצדדים, "טובה, לבבית וקונסטרוקטיבית". הדברים המיוחסים לנשיא במאמר ב'ניו יורק טיימס' כלל לא נאמרו בשיחה. ראש הממשלה נתניהו עדכן את הנשיא כי בשבוע הקרוב תשלים הכנסת את החקיקה הנוכחית, וכי במהלך חודשי פגרת הקיץ של הכנסת יפעל לגבש הסכמה ציבורית רחבה לגבי יתרת התהליך".

נזכיר כי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התראיין אמש (שלישי) לפרידמן והעביר מסר פומבי ברור לראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע לרפורמה המשפטית.

ביידן קרא במהלך הריאיון נתניהו לעצור את המשך חקיקת הרפורמה המשפטית ולא להתקדם בה ללא הסכמה רחבה.

נשיא ארה"ב אמר לפרידמן: "זה נושא שבו לישראלים יש דעות נוקבות - כולל תנועת המחאה המתמשכת שמדגימה את עוצמתה של הדמוקרטיה הישראלית שנמצאת בליבת היחסים בין ישראל לארה"ב.

כדי למצוא קונצנזוס בנושאי מדיניות בהם קיימת מחלוקת צריך לקחת את הזמן. זה חיוני כשמדובר בשינויים משמעותיים. ההמלצה שלי למנהיגי ישראל היא לא למהר. אני חושב שהתוצאה הטובה ביותר תבוא מכך שיימצא הקונצנזוס הרחב ביותר האפשרי", אמר.

צחי הנגבי ביידן ארה''ב הרפורמה המשפטית ניו יורק טיימס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד