י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
משבר דיפלומטי

זעם גרמני לאחר שכומר נדרש לכסות את הצלב בכותל

מדריכה בכותל ביקשה מכומר שליווה שרה בממשלת גרמניה להסיר צלב שהוא עונד על גופו. הכומר והשרה לא הסכימו. הגרמנים הגישו מחאה רשמית. בקרן למורשת הכותל התנצלו

זעם גרמני לאחר שכומר נדרש לכסות את הצלב בכותל
מתפללים בכותל המערבי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כומר גרמני נדרש הבוקר על-ידי מדריכה בכותל המערבי בירושלים להסיר את הצלב שהוא עונד על גופו במהלך ליווי שרת החינוך והמחקר של ארצו בביקורה במקום. ניקודמוס שנאבל, כומר בכנסייה הגרמנית בבירה, צייץ אחרי התקרית: "כואב לראות כיצד האקלים בעיר הנפלאה הזו משתנה יותר ויותר לרעה תחת הממשלה החדשה".

על פי הדיווח באתר Ynet, המדריכה ניגשה לכומר, דרשה ממנו שיסיר את הצלב ואף טענה בפניו שמדובר בפרובוקציה. הכומר הסביר למדריכה שאלה בגדיו ושהוא איש דת. המדריכה אמרה לכומר בתגובה שהצלב שהוא עונד לא ראוי למקום ושהבקשה מועברת לכל איש דת נוצרי שמגיע לכותל. תיעוד התקרית על-ידי כתב של ה"דר שפיגל" גורם לישראל נזק עצום בדעת הקהל בגרמניה ובעולם הנוצרי.

בעקבות התקרית, הגישו הגרמנים מחאה רשמית למשרד החוץ בירושלים. במשרד החוץ פנו לקרן למורשת הכותל ושם הבהירו להם שלא מדובר בחוק או בתקנה חדשה. עוד ציינו גורמים מאז ומתמיד ביקשו ממבקרים עם צלבים בולטים או גדולים במיוחד לכסות אותם על-מנת לכבד את המקום ולא לפגוע ברגשות המתפללים היהודים.

הגורמים אמרו עוד שגם להר הבית לא מגיעים עם מגן דוד ענק ושלכנסייה לא נכנסים עם תפילין. נטען כי הבקשה היא לכסות את הצלב ולא להסיר אותו, אולם ייתכן שהמדריכה הצעירה שגתה כשדיברה עם הכומר באנגלית. איתמר אייכנר מדווח, כי המשלחת המשיכה את דרכה ללא הסרה או הסתרה של הצלב ושזו הייתה רק המלצה.

מהקרן למורשת הכותל המערבי נמסר בתגובה: "אנו מצטערים על עוגמת הנפש שנגרמה. הכותל המערבי פתוח לכל אדם באשר הוא. יודגש כי אין נהלים ותקנות בנושא זה ברחבת הכותל המערבי. הדיילת ניגשה וביקשה בתמימות ובנימוס אם אפשר לכסות את הצלב כדי למנוע אי נעימות כפי שאירע לאחרונה בעיר העתיקה, מתוך רצון לכבד את האורח ואת המקום. משסירב, כניסתו כמובן לא נמנעה והדיילת כיבדה והמשיכה לדרכה".

גורם מדיני בכיר בירושלים אמר בתגובה: "לצערנו ישנם בזמן האחרון יותר מדי אירועים שמשדרים את התחושה שלפיה קיימת עוינות כלפי הנצרות וכלפי נוצרים. זה פוגע בשמה הטוב של ישראל וחייב להיפסק"

משרד החוץ הכותל גרמניה צלב כומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד