כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
השגרירים יחתמו על מזכר

התקדמות משמעותית בדרך לפטור מוויזה

השגרירים מייק הרצוג וטום ניידס יחתמו היום על מזכר הבנות שיאפשר את הצטרפות ישראל לתוכנית הפטור מוויזה | ראש המל"ל יאשר את כניסת אזרחים אמריקנים המתגוררים ביו"ש ובעזה לישראל

התקדמות משמעותית בדרך לפטור מוויזה
דרכון אמריקני על רקע הסטייט דיפרטמנט צילום: אין קרדיט

ביקור הנשיא בארה"ב: השגרירים מייק הרצוג וטום ניידס יחתמו היום (רביעי) על מזכר הבנות משמעותי שיכניס את ישראל לתוכנית הפטור מוויזות של ארה"ב, כך לפי פרסום "כאן 11".

דברים אלו מגיעים אחרי דיווח לפיו בממשל האמריקני בוחנים מחדש את הכנסת ישראל לתוכנית הפטור, על רקע הרפורמה המשפטית והמתיחות שהצטברה בין המדינות לאחרונה.

נציין כי גורמים ביטחוניים ומשפטיים התריעו בפני הדרג המדיני כי ההסכם שיעניק לישראלים פטור מאשרת כניסה לארה"ב כולל תנאים שעלולים להביא לפגיעה בביטחון המדינה. על פי דיווח, הדברים נאמרו בדיונים סגורים שהתקיימו בימים האחרונים בהשתתפות נציגים של משרד החוץ, משרדי ממשלה נוספים ומערכת הביטחון.

בד בבד, מחר יחל הפיילוט לביטול הוויזה לארה"ב. פלסטינים אמריקאים יהיו זכאים לחופש כניסה, והפלסטינים שמחזיקים בדרכון אמריקני לישראל יוכלו להסתובב בכל מקום בארץ.

פריצת הדרך בנושא התקבלה אתמול בשיחות בין הצוותים המקצועיים של ישראל וארה"ב אחרי קשיים רבים שהיו בישראל בניסיון לאפשר את הדרישה האמריקנית בעיקר מטעמי ביטחון.

לפי דיווח "ישראל היום", ביממה הקרובה צפוי ראש המל"ל צחי הנגבי לפרסם הודעה רשמית בנוגע להיתר שתעניק ישראל לאזרחים אמריקנים בעניין הכניסה לארץ.

ארה''ב פטור מויזה שגרירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד