ט"ז אייר התשפ"ד
24.05.2024
ברקע גל הסרבנות

הצבא איבד כשירות? העדכון של הרמטכ"ל לרה"מ ושר הביטחון

בצבא מנטרים באדיקות אחר מספרי הקצינים המסרבים להתייצב בכל הזרועות ובוחנים כיצד הדבר משפיע על המוכנות ללחימה. מוקדם יותר היום עדכנו הרמטכ"ל ובכירים בצה"ל את הרמטכ"ל ושר הביטחון בנתונים

הצבא איבד כשירות? העדכון של הרמטכ"ל לרה"מ ושר הביטחון
הרמטכ"ל הלוי ושר הביטחון גלנט צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

בכירים בצה"ל אומרים הערב (רביעי) כי מאות טייסים ומתנדבים בחיל האוויר הודיעו על הפסקת התנדבותם בעקבות הרפורמה המשפטית, חלקם השהו את התנדבותם כבר עתה, אחרים ממתינים לראות האם חקיקת עילת הסבירות תצא לפועל בשבוע הבא. 

את הנתונים הללו העבירו מוקדם יותר היום בכירים במטכ"ל לשר הביטחון גלנט ולראש הממשלה נתניהו. בצה"ל אומרים כי הצליחו ליצור קשר עם 96 מתוך 161 אנשי המילואים בחיל האוויר שהודיעו אתמול כי הם אינם מוכנים להתייצב למילואים, אשר אישרו כי הם מסרבים לשרת.

בצבא מנטרים מדי יום את הרשימה ואומרים כי בין בקצינים שהודיעו של יתייצבו נמנים כשלושה תתי-אלופים במילואים שמנהלים תאי שליטה בבור של חיל האוויר בקריה. בסך הכול, יש עשרות קצינים בכירים במילואים שנושאים בתפקיד דומה. בצבא מדגישים כי בשלב זה צה"ל עדיין כשיר למלחמה.

רב-אלוף הרצי הלוי, ביקר הבוקר בבסיס חיל-האוויר תל נוף יחד עם מפקד חיל-האוויר, אלוף תומר בר ואמר כי "צה״ל עוסק בימים אלו בשימור הכשירות והלכידות, גם כאשר קיים מתח בניהם. זה קורה בשיח פנימי ובשיח חיצוני עם האנשים ומעקב מדויק אחרי תמונת הכשירות, אין דרך אחרת".

לדברי הלוי, "האתגרים המבצעיים של צה"ל מתקיימים לילה לילה. המציאות הביטחונית מחייבת אותנו לפעול כל יום, בכל הזירות, לצד מוכנות והכנת צה"ל למלחמה הבאה. חיל-האוויר נדרש לממש את היכולות המבצעיות שלו בכל יום באופן מדויק ומקצועי אל מול האתגרים הביטחוניים".

הרמטכ"ל ציין כי, "הישגי חיל-האוויר בחודשים האחרונים הם משמעותיים ביותר ואני מאוד מעריך אותם. המפקדים והלוחמים בחיל-האוויר, כמו בכל צה״ל, עושים הכול על מנת להביא ביטחון למדינת ישראל לצד שמירת הכשירות והלכידות. אני רואה בביקור פה את ההקפדה על איכות האנשים, בסדיר ובמילואים, בתא הטייס ומתחת לכנף, טכנאים ואנשי המודיעין. זו מערכת של דוגמה ומופת במדינת ישראל לאיך מטפלים בבעיות ומשימות מורכבות בצורה איכותית וברמת הישגים גבוהה, גם כאשר הסיכון הוא גבוה".

הרצי הלוי הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד