כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מתקדמים לפטור מויזה

ראש המל"ל: "מדינת ישראל התקדמה צעד משמעותי נוסף"

היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל צחי הנגבי הודיע הערב כי ישראל התקדמה צעד משמעותי נוסף במסגרת מועמדותה לתכנית הפטור מאשרת כניסה לארצות הברית

ראש המל"ל צחי הנגבי
ראש המל"ל צחי הנגבי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל צחי הנגבי פרסם כי ישראל התקדמה צעד נוסף לפטור מויזה. "היום מדינת ישראל התקדמה צעד משמעותי נוסף במסגרת מועמדותה לתכנית הפטור מאשרת כניסה לארצות הברית" אמר הנגבי.

הנגבי ציין כי היום השגריר הישראלי והשגריר האמריקאי חתמו על הסכם הדדיות שמכוחו תמומש קבלת ישראל לתכנית הפטור מוויזה. בעקבות החתימה היום, יתחיל מחר, ביום חמישי, יישומו של נוהל ההדדיות, המהווה את אחד מן העקרונות המרכזיים בתכנית. הליך המחייב כל מדינה המבקשת להתקבל כחברה בתכנית הפטור.

נוהל זה יאפשר לכל אזרח אמריקאי להיכנס לישראל, ובהמשך, עם קבלת ישראל כחברה בתכנית, יאפשר לכל ישראלי להיכנס לארה"ב ללא צורך בוויזה. יישומו המלא של הנוהל יחול על כל אמריקאי באשר הוא, גם על אמריקאים בעלי אזרחות כפולה, אמריקאים תושבי יהודה ושומרון ואמריקאים תושבי רצועת עזה.

הנגבי אמר: "יישום הנוהל מחזק את הקשרים הבלתי ניתנים לערעור בין שתי המדינות ותורם במישרין לביטחון ישראל. זהו ציון דרך רב חשיבות, המקרב אותנו לעמידה מלאה בתנאים של ממשלת ארה"ב בנוגע למועמדות לתכנית הפטור. הישג זה הוא פרי עבודה מקצועית מסורה ונמרצת של גורמים רבים במערכת הציבורית הישראלית והאמריקאית, ובראשם שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס, שעבדו יד ביד לאורך חודשים ארוכים למען השלמתו המוצלחת".

בתוך כך שר החוץ אלי כהן הודיע כי החתימה על הסכם ההדדיות בין ישראל לארה"ב, היא צעד חשוב ומשמעותי לקראת הצטרפות ישראל לתוכנית הפטור מויזה לארצות הברית".

"מכניסתי לתפקיד שר החוץ פעל משרד החוץ על מנת לקדם את ההצטרפות הישראלית לתוכנית הפטור מויזות" אמר השר. "אנחנו נמצאים בישורת האחרונה וההסכם עליו חתמו היום שגרירי ישראל וארה"ב מקדם אותנו אל היעד אותו הצבתי: לסיים את התהליך עד סוף אוקטובר השנה. אני רוצה לברך את אנשי משרד החוץ הפועלים בארץ ובעולם, בשיתוף כל הגורמים במערכת הישראלית, על מנת להביא לאזרחי ישראל את ההישג החשוב הזה".

משרד החוץ נערך ליישום הסכם הפטור מוויזה לישראלים. בימים האחרונים קיים משרד החוץ בשיתוף גורמים מרשות האוכלוסין וההגירה, תדרוך לקונסולים בנציגויות הישראליות בארה"ב על הסכם ההדדיות והשפעתו על הפעילות הקונסולרית בצפון אמריקה.

פטור מויזה תומאס ניידס צחי הנגבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד